120274 kasutajat 505 retsepti

PERSONAALNE TOITUMISKAVA
SULLE JA SINU PERELE.

Langeta kehakaalu
lihtsate ja kiirete retseptidega


PROOVI TASUTA

Proovi TOITUMISKAVA 3 päeva täiesti tasuta!

Aastase venitamisega alustamine


Ma tegin omale fitlapi konto juba aasta tagasi. Ja siis sai tehtud ka esimene katsetus toitumiskava osas. Aga see kõik oli minu jaoks siiski natuke liiga kirev ja kirju. Ma ei mõtle siin keskkonna tehnilist kasutamist. Ma mõtlen toite ja retsepte. Ma olen suutnud nimelt elada keskealiseks nelja lapse emaks selliselt, et minu toitude repertuaar on äärmiselt lihtne ja ühekülgne. Nii ühekülgne, et mu isa, kellega koos ma suure osa oma elust olen sama katuse all elanud, ning mu abikaasa, kes minuga kohtudes üsna alguses selgelt välja hääldas, et tema majapidamistöödega ei tegele – nemad ei suutnud kannatada nii ühekülgset menüüd ning võtsid lisaks poeskäimisele ka toidutegemise enda peale. Nende maitse erineb märgatavalt minu maitsetest, aga kui on valida söögi mittetegemise ja söögitegemise vahel, siis mina olen siiani rõõmuga valinud mittetegemise.

Kui ma üks hetk elasin paar kuud täiesti üksi, siis ma suutsin suurema osa ajast toituda kartulist ja heeringast. Päevast-päeva. Ja ma olin sellega täiesti rahul. Ok, vahelduseks tegin praemuna ka kõrvale. Need ajad, kui ma olen olnud ilma meespereta koos lastega, siis oleme me roteerinud suurest laastust kolme-nelja baastoidu vahel: keedukartul praelihaga, ahjukana ahjukartuliga, pasta/kartul hakkliga(kastmega), risotto kana ja (külmutatud) küügiviljadega. Ja siis minu lemmiktoit ülepraetud keedukartul praemunaga – jajaa.. tühjad süsivesikud on need ülepraetud keedukartuli omad, aga minu jaoks väga meeldivad tühjad süsivesikud. Nii et jah – nii lihtne ja üksluine kui veel olla saab.

Sellest, et mul on vaja oma toitumist korrastada, olen ma ammu aru saanud. Aga muud valdkonnad on suutnud ikka prioriteetsuse haarata. Nüüd olen ma niikaugel, et muu elu on sundinud ka toitumisele korralikumalt otsa vaatama. Tervis keeras korralikult ära ning ma tean, et näiteks gluteen võimendab mul teatud haigusnähtusi. Lisaks olen ma ise aru saanud, et piimatooted tekitavad mul kõhuhädasid. Aga ma olen olnud liiga oma harjumustes kinni ning elu muud valdkonnad on nõudnud nii palju tähelepanu, et pole olnud piisavalt motivatsiooni midagi toitumises väga kardinaalselt muuta. Kuni siiani. Maitseerinevuste probleemi meesperega lahendasin ma sellega, et lahutasin ja kolisin eraldi elama. Ei, põhjuseks ei olnud loomulikult maitsemeelte erinevus toitumises.

Nüüd siis otsast uus algus. Otsustasin võtta võimalikult rahulikult ja lihtsalt – sest kui ma seda ei tee, siis ma ilmselt ka pikalt vastu ei pea. Nii et vaikselt ja tasapisi, enda mugavustsooni vaikselt nihutades, et suudaks joonel püsida.

Nüüd siis panin nelja päeva menüü paika. Rõõmuga vahetan retsepte seni, kuni mulle midagi piisavalt lihtsat tuleb. Esimese päeva retseptid mugandasin selle järgi, mida mul hetkel kodus kappides olemas on. Ülejäänud retseptides võtan lihtsustatud lähenemise. Kui on retseptis mingi väga spetsiifiline hakkliha ja erinevates retseptides erinevad, siis ma ei lase sellest ennast häirida, vaid panen poenimekirja lihtsalt "hakkliha". Kui on kana eri variantides, siis läheb "kanaliha". Pean küll selle jaoks käsitsi nimekirja ümber kirjutama, aga hetkel mulle nii sobibki paremini – niikuinii olen käsitsi poenimekirju teinud ja see sobib igapäeva rutiini juurde. Mõtlemist on lihtsalt vähem, sest vaatan ekraanil olevat nimekirja ja mugandan seda enda harjumuste järgi lihtsamaks. Paar minu jaoks tavapäratut retsepti sai ka meelega sisse jäetud – nii et tasapisi laiendan repertuaari.

Rõõmuga avastasin ka selle, et neljanda söögikorra saab poenimekirjast välja jätta. Nii palju ma tunnen ennast küll, et neli korda päevas mina süüa tegema ei hakka. Vähemalt mitte veel niipeal. Retseptide osas lahendasin selle alguses sellega, et panin hilisõhtuseks söögikorraks alati sama söögi mis õhtuseks. Meil on üsna tavaline see, et kui süüa teen, siis kohe suurema koguse korraga, nii et saab mitu söögikorda. Ilmselt hakkan seda rakendama ka nüüd. Seda siin kirjutades tabasin ennast mõttelt, et peakski alguses panema lõuna- ja õhtusöögi samaks. Oleks nii elu alguses veel lihtsam. Eks vaatan-jälgin, kuidas elu liigub.

Nii et uus algus olemas. Kõige tüütum osa, ehk see retseptidega esimene nikerdamine, on tehtud. Tänaseks on (mugandatud variandis) asjad olemas ning järgmisteks päevadeks poenimekiri koos. Hakkame siis vaikselt pihta!




Katri
1320 lugemist / 1 fänn

Blogijad

Viimased postitused


Astu esimene samm ja tee oma unistused teoks!


Soovid langetada kaalu ja saavutada oma unistuste keha? Parim aeg alustamiseks on just nüüd. Fitlap on sulle, kui soovid ilma nälga tundmata kaotada keharasva ning muutuda tervemaks.

Kuidas alustada?

  • Täida ankeet
  • Liitu
  • Hakka kaotama keharasva