Tasuta toitumiskava 3 päeva Liitun tasuta
Sulge

Kas soodne toidukorv peab tingimata ebatervislik olema?

Kas soodne toidukorv peab tingimata ebatervislik olema?

Toidukuludelt kokkuhoidmine on tänapäeval väga aktuaalne teema. Raha pole ju kellelgi üleliia. Ning samas on säästmine ja vastutustundlik tarbimine ka cool.

Sellegipoolest ollakse arvamusel, et tervislikult toitudes pole võimalik raha kokku hoida.

Tõsi, tervislik toitumine võib tõesti eelarve pauguga lõhki ajada. Samas võib targalt toimetades juhtuda aga hoopis vastupidine – raha hakkab alles jääma.

Jagan täna sinuga konkreetseid nippe, kuidas muuta tervislik toitumine võimalikult soodsaks.

9 nippi, kuidas süüa tervislikult ja soodsalt

1. Vali toiduaineid targalt

Toiduvalik on toidukorvi hinna suhtes määrava tähtsusega. Ilmselgelt on siinkohal võimalik toituda äärmiselt kulukalt, aga ka enneolematult soodsalt.

Toidukorvi hinda paisutavad eelkõige viimase aja “moetoiduained”. Ärge saage valesti aru, toiduained nagu kinoa, avokaado, kookosrasv jne on küll väga kasulikud, ent ka väga kallid.

Tervislikut toituda saab edukalt ka meil aastakümneid laual olnud toiduainetega. Tahad hoida kokku- eelista “vanu klassikuid”.

  • Munad, kodujuust ja kana poolkoivad on väga head valgu- ja rasvaallikad ning heaks alternatiiviks natuke kallimatele kana-, sea- või veiselihale.
  • Kinoa võid edukalt vahetada tatra, riisi või kartulite vastu.
  • Köögiviljadest on ühed soodsamad porgandid ja peedid.
  • Kallite mandlite või sarapuupähklite asemel võid vabalt süüa päevalille- või kõrvitsaseemneid.
  • Avokaado asemel saad rasvu kõige tavalisemast hapukoorest.
  • Puuviljadest on üldjuhul kõige soodsam valik õunad.
  • Mandlipiima joojad võiksid raha kokkuhoidmiseks sirutada käe keefiri või piima järele.

2. Kasuta poe ostunimekirja

Poe ostunimekiri on üks äärmiselt tänuväärne abimees. Kindla nimekirja järgi sisseoste tehes hoiad sa kokku märkimisväärse summa.

Ära jäävad ju kõik emotsiooniostud. Ja miski ei täida poekorvi ning ei tühjenda sinu taskuid rohkem, kui emotsiooni pealt ostlemine. Ostad täpselt nii palju kui vaja.

Ja veel – käi poes korra-kaks nädalas.

3. Jälgi toitumiskava

Oleme planeerimise usku. Plaani või siis kindla toitumiskava järgi söömine hoiab märgatavalt sinu raha kokku.

On ju toidu kogused paigas ja juhuslikkuseks ruumi ei ole. Liida oma plaani ka enda perekond.

Igakuine kokkuhoid ulatub kindlasti sadadesse eurodesse.

4. Tee rohkem korraga

Tervislik toitumine ei pea olema keeruline. On täiesti lubatud süüa ühte ja sama toitu mitu korda päevas. Miks mitte ka mitu päeva järjest.

Milline aja ja raha kokkuhoid. Mitte mingit vajadust ei ole igaks toidukorraks süüa erinevat toitu. Läbi selle hoiad kokku nii elektrit kui ka väärtuslikku inimressurssi. Enamikul meist on meeletud päevagraafikud ja oht haarata õige toidu puudumisel ebatervisliku järele suur.

Kusjuures enamus toite saad kenasti ka sügavkülmutada ja igal ajahetkel ülesse sulatada ja värskelt süüa.

5. Tee ise süüa

Väljas söömine on kallis. Punkt. Kui tead ette, et viibid lõuna ajal kodust eemal ja toidu valmistamine ei tule kõne allagi, paki hommikul toidukraam endale kaasa.

Ole valmis ka ootamatusteks – hoia autos igaks juhuks ka mõnda SOS snäkki. Näiteks pähkleid/seemneid ning kuivatatud marju/puuvilju (ilma lisatud suhkruteta). Nii on sul võimalik igal ajahetkel haarata midagi tervislikku.

6. Ära mine kunagi poodi tühja kõhuga

Alati mine toidupoodi täis kõhuga. Kui sinu kõht on tühjavõitu, satub korvi kordades rohkem toitu, kui esialgselt plaanisid. Silmad kipuvad pidama jääma ka eelkõige ebatervislikul.

7. Vali toite hinna järgi

Fitlap toitumiskavas on iga toidu juures näha ka selle konkreetse toidu hind. Vali sulle sobivad toidud välja justnimelt oma eelarvet silmas pidada.

8. Kasuta ära poe “parim enne” allahindlusi

Kas oled tähele pannud, et poodides on aegajalt mõned tooted 25% kuni isegi 50% soodsamad?

Tegemist on siis toodetega, mis kõlbavad ideaalselt süüa, ent mille aegumiskuupäev on õige pea saabumas. Üldiselt on tegemist siis lihatoodetega ja sarnaselt hindavad toite alla enamus toidupoode. Võib juhtuda, et saad kvaliteetse lihakraami poolmuidu kätte. Miks mitte seda võimalust kasutada?

Kusjuures enamus toite saad kenasti ka sügavkülmutada ja igal ajahetkel ülesse sulatada.

9. Kasuta ära külmkapis olevad toiduained

Nagu eespool mainisin, ei ole tervislik toitumine midagi erilist. Piisab vaid natuke nutikamalt toiduaineid valida, jälgida koguseid ning juba ongi sinu keha õnnelik.

Usun, et kõigil on külmkapis juba täna olemas terve rida tervislikke toiduaineid. Kasuta alustuseks need ära.



Kui artikkel meeldis, siis palun jaga seda!

OSTA TOITUMISKAVA KASUTUSAEGA KOHE!


Fitlap toitumiskava aitab saavutada unistuste vormi. Saad ka edaspidi süüa tavalisi, kiiresti valmivaid ja maitsvaid toite.

Vali periood

Vali maksemeetod