107304 kasutajat 486 retsepti

PERSONAALNE TOITUMISKAVA
SULLE JA SINU PERELE.

Langeta kehakaalu
lihtsate ja kiirete retseptidega


PROOVI TASUTA

Proovi TOITUMISKAVA 3 päeva täiesti tasuta!

Jaga Facebookis

6 nippi, kuidas saada lahti suhkruhimust


6 nippi kuidas vabaneda suhkruhimustSuhkur valitseb maailma. Nii, et me ise ei saa sellest arugi. Suhkru söömine suunab meie hormoone niivõrd kavalalt, et me ei suuda suhkru söömist lõpetada. Suhkru söömine teeb meid suhkrust sõltuvaks. Pole ime, et suhkrut võrreldakse sageli narkootikumidega.

Raskeks teeb asja see, et suhkrut sisaldavad toiduained, mis pealtnäha tunduvad ilmsüütud. On selge, et kreemitordis on palju suhkrut, ent suhkrurikkad on näiteks ka ketšupid, müslid jms. Toiduained, mille puhul ei tule selle pealegi.

Suhkur mõjutab meie hormoone

Ühelt poolt aitab suhkru söömine kaasa hormooni nimega dopamiin eritumisele, mistõttu tunneme ühtäkki sõnulseletamatut naudingutunnet. Teiselt poolt aga vähendab suhkru söömine teise hormooni leptiin eritumist, mis vähendab meie näljatunnet ning tekitab täiskõhutunde. Mida rohkem suhkrut me sööme, seda rohkem me seda vajame.

Suhkrusõltuvusest on võimalik vabaneda. Mõne lihtsa nipiga on võimalik treenida oma maitseretseptoreid selliselt, et “magusalaksu” kätte saamiseks vajad sa edaspidi vähem suhkrut. Näiteks kui enne vajasid magusaisu leevendamiseks valget šokolaadi (ülimagus), siis pärast mõnekuulist “treenimist” võib isegi 70% kakaosisaldusega šokolaad tunduda liiga magus.

Ilmselt on selle magusast võõrustamise protsessi pikkus vägagi subjektiivne, ent mõned uuringud on pakkunud selleks kuni kaks kuud.

Vabane suhkrusõltuvusest ja tee endale tasuta konto siin.

1. Ära lisa üldse suhkrut oma toitudesse ja jookidesse

Suhkru jookidesse ja toitudesse mitte lisamine võib tunduda selline liiga iseenesestmõistetav soovitus, ent sellegipoolest ei kujuta väga suur hulk inimesi hommikukohvi ette suhkruta või teed ilma meeta. Kusjuures mesi on laias laastus suhkruga sama toimega. Samuti ei sobi pruun suhkur, mida sageli peetakse tervislikumaks. Päeva lõikes võib selliste “seltskonnajookide” näol kõhtu liikuda meeletu hulk suhkrut.

Alumisel pildil olev olukord on eriti murettekitav. Olin hiljuti ühel juubelil, kus kokatädid olid puuvilju “magustanud” tuhksuhkruga. Täiesti ebavajalik ja mõttetu.

Puuviljad

2. Vaheta kiired süsivesikud aeglaste vastu

Väga suhkrurikkad toiduained ajavad sööma. Hiljutine uuring leidis, et naised, kes sõid magusa puuviljamaitselise kommi asemel hoopis marju, sõid õhtusöögil lausa 135 kcal võrra vähem toitu. Kuu lõikes tähendab see poolt kilogrammi kaotatud keharasva. Vali süsivesikud, mis on väga kiudainerikkad ning garanteerime, et sinu isud vähenevad kardinaalselt ning kõht püsib täis. Kiudainetest oleme kirjutanud varasemalt siin.

3. Loe poes pakilt toitumisalast teavet

Toitumisalane teaveMillal sa viimati lugesid poes toiduainepaki tagakaanelt seda väikeses kirjas infokasti? Toiduainetööstused on kohustatud sinna ära märkima nii suhkru kui ka muude toitainete sisaldused. Soovitan erilist tähelepanu pöörata just suhkrusisaldusele. Nagu ma eespool mainisin, siis suhkrut võib leida äärmiselt üllatavatest kohtadest.

4. Söö komplekstoidukordi

Komplekstoidukorra all pean silmas toitu, kus on ühes komplektis koos nii süsivesikud, rasvad ja valgud. Näiteks soovitan puuvilja kõrvale võtta valkude saamiseks viilu sinki ning rasvade saamiseks pähkleid. See tagab selle, et kogu see toidumass, kaasa arvatud ka süsivesikud, liiguvad sinu kehast läbi märgatavalt aeglasemalt kui eraldivõetuna. Ja läbi selle ei lähe sinu kõht nii ruttu tühjaks ning veresuhkrutase püsib stabiilne. Meesõpradele ütleme, et osades meie toitudes ja küpsetistes on ka mesi sees, aga justnimelt koos teiste kasulike toiduainetega, mis aitavad meel “hoogu” maha võtta.

Vaata meie kiireid näksiretsepte siit.

5. Väldi kõiki magusaid jooke

Mahlad, limonaadid, suhkruga magustatud veed on vist meie inimkonna suurimad vaenlased. Need on vabalt müügil vaatamata sellele, et on ära tõestatud, et meie tervisele on need väga kahjulikud. Nad on otseselt seotud diabeedi ja rasvumisega. Võime ju siin vaielda, et mõõdukas koguses võib kõike süüa ja juua, ent see ei muuda suurt pilti- magusad joogid on paljuski süüdi tänapäeva maailma lokkavas ülekaalus.

6. Söö oma mahla

Oma puuviljadest mahla tegemine on popp. Kahjuks eemaldad sa selle mahlapressimise käigus ka palju kiudained. Mäletad, kiudained olid need, mis aitasid sul täita kõhtu. Arvan, et 5 õuna on sul märgatavalt raskem ära süüa, kui juua ära 5 õunast pressitud mahla. Seepärast soovitame sul jätta see mahl pressimata ja need puuviljad siiski lihtsalt süüa.

Head suhkrusõltuvusest vabanemist
Heikki
Fitlap.ee peatreener

Vabane suhkrusõltuvusest ja tee endale tasuta konto siin.

Heikki Mägi
1068225 lugemist / 148 fänni
Minust

Olen Fitlap.ee keskkonna peatreener ja üks loojatest. Olen kindel, et Fitlap.ee kavasid on lihtne jälgida ja need sobituvad kenasti sinu elurütmiga. 

Ma kasutan Fitlapi, kuna:

Kuigi olen selle keskkonna üks loojatest, kasutan ka ise igapäevaselt Fitlap.ee toitumis- ja treeningkava. Fitlap.ee juures meeldib mulle see, et asjad on lihtsad ja selged. Lisamõtlemist ei pea tegema, kogused on ju ette antud. Valida saan väga suure hulga retseptide vahel. Asendamatu on ka retsepti sees toiduainete vahetamine.

Mina kasutan Fitlapi ja soovitan seda ka sulle!

Tee endale tasuta konto siin!
Blogijad

Viimased postitused


Astu esimene samm ja tee oma unistused teoks!


Soovid langetada kaalu ja saavutada oma unistuste keha? Parim aeg alustamiseks on just nüüd. Fitlap on sulle, kui soovid ilma nälga tundmata kaotada keharasva ning muutuda tervemaks.

Kuidas alustada?

  • Täida ankeet
  • Liitu
  • Hakka kaotama keharasva


Blogi Challenge