Puhkusest ja jooksmisest

Kui lasin silmad üle Fitlapi blogijate viimaste postituste, siis tundub, et kas mõjub suvi või puhkus või mingi muu kolmas müstiline element nii, et paljud on vahepeal kavast väljas käinud – nagu ma isegi. Ma ei tohiks seda öelda, aga selles valguses ma ei tunnegi end nii suure õnnetusehunnikuna (loe eelmist blogipostitust). Ja see ei ole üldse nii mõeldud, et kahjurõõm on kõige suurem rõõm, vaid pigem ikka nii, et me kõik oleme inimesed ja eksime vahel. 

Mis selle suvega siis on, et me rajalt maha pudeneme? Ma saan rääkida ainult enda kogemuste põhjal, kuid usun, et paljudel on sama teema. Esiteks, suvel ei ole tavapärast rutiini, eriti sel ajal kui on puhkus. Puhkuse ajal on söögiaegade kellaajad nihkunud ja kõik on kuidagi vabam. Hommikusöök on hilisem ja tihti jääb lõuna vahele. Ning on ette tulnud, et õhtusöök on siis topetsuur, kuigi nii ei tohiks muidugi olla. Rutiin on turvaline ja hoiab meid rajal, ehk tegelikult tuleks ka puhkuse ajaks mingi kindel päevakava tekitada. Teiseks vanad head ahvatlused – jäätis, grillimised, alkohol. Kuna on suveaeg ja puhkus, siis inimene annab kuidagi kergemini nendele ahvatlustele järgi, vähemalt ma ise küll. Need ongi vist need peamised kurjajuured.

Pildiotsingu vacation mode on tulemus

Mina naudin ka nüüd ametlikult puhkust, käimas on esimene nädal ja stressitase on langenud põrandast allapoole, ehk väga mõnus ja chill on olla 🙂 Olen kaua maganud, palju lugenud, vahepeal ka jalutanud. Ahjaa, pühapäeval panin hullu ja mõtlesin, et jookseks üle pika aja. Kuskil esimestes postitustes ma kirjutasin pikalt oma suhtest spordiga. Peamine point siis see, et kooli ajal ma ei sallinud sporti silmaotsastki ja jooksmine oli ikka õudus kuubis. Aga paar aastat tagasi ma otsustasin, et prooviks ikka joosta, et kui harjutada, siis küll ma sellega hakkama saan. Ja paljud ju räägivad jooksurõõmust – ma tahaks ka seda tunda. Ega ma väga järjepidevalt harjutanud ei ole, kui aus olla. Ja need katsetused ei ole ka sellised rahulikud… Soovitatakse, et algaja peaks tegema kõndi-jooksu vaheldumisi, paar minutit jooksu ja siis kõndi, aga ma olen jooksnud ikka 10 minutit korraga, et oleks joostud. Ja siis jälle 10 minutit kõndi ja siis sama pikalt jooksu. Talvel lindi peal tuli täitsa edukalt välja, aga nüüd pole mitu kuud proovinud. Pühapäeval tegin kokku 13 km otsa, kus oli kokku 6-7 jooksukatsetust. Esimesed olid optimistlikult 10 minuti kanti, aga kuna peale seda läks normaalse hingamisrütmi taastamise peale sama kaua, siis järgmised katsetused olid 2-3 minutit, mis oli mulle kui algajale mõnusalt jõukohane. Kokku oli väga mõnus ring, aga järgmine päev oli tunne, nagu oleks teerull üle sõitnud. Ma olin konkreetselt kaks päeva liikumisvõimetu ja lonkasin mõlemat jalga. Mul pole ammu lihased nii valusad olnud ja see ehmatas ikka korralikult ära. Kõndimine tuli välja nii, et ma liikusin väga aeglaselt ja kangelt nagu puujalg. Ja isegi kõhulihased olid valusad, jooksmisel ju ei kasutan neid eriti? 😀 Ja ometi ma tegin enne soojendust ja pärast venitusi. Aga ilmselt see, et ma pole mitu kuud trenni teinud, on muutnud mind väga vedelaks ja selline pingutus oli kehale paras ehmatus. Aga ma kavatsen veel proovida, ega ma nii kergelt alla ei anna 🙂 Mu unistus on, et ma jaksaks 5 km järjest joosta, nii et hing ei oleks paelaga kaelas.



Kui artikkel meeldis, siis palun jaga seda!

ALUSTA TOITUMISKAVA KASUTAMIST KOHE!


Fitlap toitumiskava aitab saleneda ja saavutada unistuste vormi. Saad ka edaspidi süüa tavalisi, kiiresti valmivaid ja maitsvaid toite.

Vali periood

Vali maksemeetod