Proovi üle 500 erineva retsepti täiesti tasuta
Close

Minu kaaluajalugu

Oma esimeses postituses kirjutasin, miks ma siin olen – otseloomulikult selleks, et alla võtta (nagu enamus Fitlapis). Et mõned aastad tagasi õnnestus maha võtta, aga siis sõin selle endale uuesti selga tagasi (ilmselt tuttav teema paljudele). Aga pajatan siis enda suhtest kaaluga lähemalt.

Ma ei ole kunagi olnud meditsiinilises mõttes ülekaaluline või väga suur, pigem ikka mahtunud alati sinna normaalkaalu piiridesse. Paljud ilmselt ütleks ka, et päh, sul pole midagi vaja alla võtta. Võibolla tõesti pole kümneid ja kümneid kilosid vaja kaotada, kuid ka need mõned kilod võivad olla suur erinevus. Ja seda mõnda kilo ei ole sugugi nii lihtne alla saada. Tegelikult on kaal ju ainult number. Nii mõnigi lihaseline ja sale inimene võib olla kaalult raskem kui sama pikkusega, aga pehme ja kohev saiake. Loeb peegelpilt ja enesetunne.

Põhikooli esimeses pooles olin pilbas, olin siis alles laps, aga 5. klassis hakkas liha luudele kogunema. Sellest ajast saadik olen alati olnud selline pehmeke, et väga suur ei ole, aga polster on ümber olnud. Ma tean, millest see tuleb, või noh, vähemalt osaliselt. Mulle on alati meeldinud süüa. Tohutult. Ei, ma ei ole end oimetuks õginud, kuid head toitu olen alati nautinud ning maiustamised ja näksimised kuulusid mu päevakavva. Samuti polnud mu suhted spordiga kuigivõrd head. Kui aus olla, siis minevikus ma väga pingsalt kaalu kaotada ei proovinud. Muidugi olin rahulolematu ja vingusin, aga lohutasingi end sellega, et ma ju ei ole NII SUUR ja mingi aeg leppisin sellega, et olengi selline, et täiskasvanud naisterahvas ei peagi olema pilbas. Ega see leppimine muidugi hingerahu ei toonud.

Ükspäev aga käis mingi krõks ja alustasin täitsa iseseisvalt ja väikeste sammudega kaalu kaotamise teekonda. Tegin tollal päris paljusid asju õigesti ja mu varasem menüü oli ilmselt ikka väga õudne, seega kaal hakkas kolinal kukkuma. Kolme kuuga -10 kg ja peeglist vaatas vastu täiesti uus inimene. Ilma mingi dieedi või jõusaalita, puhtalt mõned väiksesed muudatused. Hommikusöögiks puder, võtsin kasutusele ennelõunase vahepala, vähendasin koguseid, lisasin toitudele salatit, piirasin maiustamist (aga mitte päris ei keelanud), jõin rohkem vett ja liikusin rohkem jala. Ja see kõik mõjus.

See oli aastal 2014. Paar aastat suutsin tulemust hoida, aga siis hakkas jälle vaikselt kogunema. Ikka needsamad väledad hambad ja hea isu. Eks ma lasin end lõdvaks, lubasin endale rohkem, ja tulemus oligi käes. Mul on selline keha, mis ühtegi eksimust ei andesta. Suur pidusöök (nt jõulude ajal), kui lubada endale kõike ja palju, toob plaksti juurde 2-3 kilo. Kui peale seda olla korralik, siis paari nädalaga kaal taastub, aga viimasel ajal pigem ei läinud midagi alla, vaid hakkaski vaikselt kasvama. Ja kuna riided enam selga ei mahtunud, siis hakkas see rahulolematus jälle närima ja see tõigi mind Fitlapi.



Kui artikkel meeldis, siis palun jaga seda!

ALUSTA TOITUMISKAVA KASUTAMIST KOHE!


Fitlap toitumiskava aitab langetada kaalu ja saavutada unistuste vormi. Saate ka edaspidi süüa tavalisi, kiiresti valmivaid ja maitsvaid toite.

Vali periood

Vali maksemeetod

Mobiilimakse

Ühe kuu makse

Tellimuse summa lisandub igakuiselt telefoniarvele.

14.99€ kuus

Valitud

Sisesta oma telefoni number

Peale numbri sisestamist saadame sulle SMSiga kinnituskoodi.