83964 kasutajat 424 retsepti

PERSONAALNE TOITUMISKAVA
SULLE JA SINU PERELE.

Langeta kehakaalu,
ole terve ja hoia kokku raha.


PROOVI TASUTA

Proovi TOITUMISKAVA 3 päeva täiesti tasuta!

Jaga Facebookis
ühe ketseri pärast ei lõpe veel meie püha üritus
04.02.2017

Nii, andsin ju lubaduse kolm päeva kohustuslikult vabavara tarbida. Ja esimese päeva lõpetuseks juba korrigeerin seda lubadust.

Muidugi esmane, mis kohe mulle selgeks sai, on see, kui vähe ma tegelikult köögivilju tarbin. Mina, kes ma köögivilju väga ärmastan. Aga paratamatult ma enamasti tarbin neid ühel päeval ja teisel siis jälle mitte. Mul pole olnud rutiini, et iga päev ja kindel kogus.

Tänane ports koosnes ühest kenast pannitäiest lillkapsast-porgandist-sibulast. Juurde oleks ehk veel sobinud suvikõrvits, mille kilo Selveris maksab hetkel üle 7 euro ja nii suur minu entusiasm ka ei ole.

Vabavara konsumeerimiseks on tarkust vaja. 400g pole mingi kunst ära süüa, kui võtta näiteks paar värsket kurki. Aga praegu söömata nad jäävadki, sest kurgimaitselist kurki jälle hetkel müügil pole. Ja eks need vabavara asjad toimetavad ka kõhus erinevalt, ehkki annavad sama palju (või õigemini vähe) kaloreid. Kurk-tomat on veerohke, gramme kaalule täis saada lihtne, aga lilllkapsast peab ära sööma umbes poole, kiudaineid saad rohkem ja ka täiskõhutunne kestab kauem. Ja pärast on kopp ees ka lillkapsast tükiks ajaks.

Ja siis saabus ka minu jaoks see hetk, kui nutridatasse läksin kaloreid otsima. Kurk sisaldab poole vähem kaloreid kui kapsas. Porgand jälle kolm korda rohkem kui kurk. Ja kokkuvõttes ikkagi vähe. Kaloraaži teades ma ei ole enam kinni selles mõttes,et pean piirduma 30g porgandiga ühe söögikorra juurde. Kui kasvõi ühe porgandi jänese kombel toidule lisaks söön, on see ca 70g, mitte 30g. Aga teinekord söön jälle kapsa-kurgisalatit. Minu isiklik vabavara ja selle kogus muutus kohe palju vabamaks.

Huvitav on ka see, et vabavara valmistamiseks ja maitsestamiseks kipub vaja olema lisa-aineid. Pean niikuinii hüvasti ütlema oma lemmikpannile, mille paljuteeninud põhi nüüd oma tööd enam teha ei taha ja kõvasti õli nõuab, kindlasti rohkem kui toitumiskava koostajad seda ette kirjutavad. See mudiugi ei ole seotud Fitlapiga, et mu panni aeg sai lihtsalt otsa. Senine elukogemus ütleb, et pannidega ükskord nii juhtubki 😛 Samas annab vabavarast keeta kasvõi kõrvitsa-püreesupi ja sinna lisaks ehk üht-teist pisut veel. Või siis salati maitsestamiseks tilk õli või seemneid. Ja nii edasi. Kasutajad "varastavad" puudu jäänud aineid sama päeva teistest retseptidest, aga siis juba muutub kogu kombineerimine minu arvates liialt resurssi nõudvaks.

Ühesõnaga on huvitav uurida, palju miski kaalub ja palju kaloreid on. Ja vaja on endale sisse juurutada igapäevane harjumus köögivilja ja salateid tarbida. Aga reeglid jätan küll enda jaoks vabaks. Jõudu neile, kes viitsivad! Ühe ketseri pärast ei lõpe veel meie püha üritus 🙂

 

 

 

Kairit Raudpuu on valinud enda tervisliku eluviisi abikäeks Fitlapi ning soovitab seda ka sulle.


Astu esimene samm ja tee oma unistused teoks!


Soovid langetada kaalu ja saavutada oma unistuste keha? Parim aeg alustamiseks on just nüüd. Fitlap on sulle, kui soovid ilma nälga tundmata kaotada keharasva ning muutuda tervemaks.

Kuidas alustada?

  • Täida ankeet
  • Liitu
  • Hakka kaotama keharasva