Toitumiskava 3 päevaks tasuta Liitu kohe!
Sulge

Tervisestaar Mari – Fitlapi kasutaja aastast 2015.

Tõsi, ma olen Fitlapi kasutaja juba 2015. aastast, kuid sel teekonnal on olnud oma glamuurseid ja väga motiveeritud perioode, kus olen ligi 95%-100% kuude kaupa kavas olnud ja olnud super tubli, aga siis samuti langenud sügavamale auku, kus matsid mind veel sügavamale stress, liigne ja valede asjade söömine ja üldjuhul kingitusteks saadud šokolaadid või muud magusad asjad. 🤷

https://www.instagram.com/tervisestaar/  – siin jagan pilte, videosid ja räägin vahepeal. 😊

 

Miks ma mõtlesin üldse Tervisestaari otsingus osaleda? 

Sest ma üritan leida seda tervislikku tasakaalu elus, mil ma ei põeks liialt palju selle pärast, mida või kui palju ma söön, sööks ikkagi tervislikult ning samuti ikka leiaksin enda jaoks seda aega 1-2 korda nädalas, et trenni teha. Selle 4 aasta jooksul, mil olen Fitlapi kasutanud olen olnud erinevatel aegadel erinevates staadiumites, aga õnneks võin öelda seda, et pole lasknud end tagasi selle minani, mis ma olin siis kui 2015. aastal alustasin. 

Kaalusin 2015. aastal 91 kg, KMI oli oluliselt üle normi ja mõtlesin, et nii ei saa enam olla. Olin seda juba mõnda aega tundnud, et oli ebamugav endal olla, riideid oli mõnikord keeruline saada ning eks ma alati olen ikka tahtnud olla väiksem. Olin alati see “suure kondiga” ja et ikka veidi suurem (kuigi tegelikult mõeldes tagasi, olin väiksena ja ka nooremana pigem normaalne) kui teised. Samas ka seda enda ülekaalu kandsin pigem hästi ning teadsin, milliseid riideid kanda. Või õigemini ma arvan seda, ega ma pole seda kellegilt ka küsinud. 

Igatahes 4 aastat tagasi augustis hakkasin kasutajaks, lugesin kõik juhendid läbi, tegin kõik endale selgeks ja kõik oli kohe arusaadav ning ilmselt ka seepärast mul tekkis kohene klapp fitlapi süsteemiga. Kõik oli lihtne, toimis ja ma olin motiveeritud seda kõike tegema. Ma mäletan väga hästi, et umbes ühe kuuga kaotasin 5 kg ja see oli väga motiveeriv ja üleüldse  esimese 4 kuuga kaotasin 17 kg enda kehakaalust. Mõned kilod tulid juurde umbes 1 aastaga ning siis umbes pool aastat veel hiljem tuli juurde veel rohkem ja kuskil 80 kg peal olen nüüd vist 2 korda n-ö uuesti alustanud ja siis sealt veel mõlemal korral 7-8 kg alla võtnud.  Mulle  meeldib trennis käia, kuigi selleks mul tihti ei ole aega (nüüd viimasel ajal olen leinud selle) ja Fitlapi kava ma jälgin tavaliselt ka treeningutes käimisega rohkem, või siis, et kui selleks pole aega, siis jooksen kodus või teen fitlapi harjutusi, et ikka rohkem süüa.  Kui teen kava järgi süüa, siis on ka rohkem motivatsiooni trennis käia! 

Ma ei söö ebatervislikult, aga ei jälgi ka väga, mida söön

On teil seda tunnet olnud, et iga päev just rämpsu ei söö, aga samas jätate toidukorrad vahele, ampsate kiirelt mingi võileiva või salati poest, sest elutempo on kiire. Ja tegelikult justkui sõite vähem või noh,  sõite ju okeilt? Ma tegin juba enne fitlapiga alustamist trenni mingi aeg nii 2-3 korda nädalas, aga see väga olulisi muudatusi ei toonud. Tõsi, see aitas küll selle vastu, et mul oluliselt siis juurde ei tulnud, aga kui ma ka trenni mingi aeg 2014. aastal ka järgi jätsin, siis ka ülekilod tulid varmalt juurde. Tagasi vaadates ja ka praegu kui söön mingit raskesti seeditavat toitu, siis saan aru, et mul enesetunne oli ikka päris halb ja praegu ka on kohe vahe tunda kui miskit muud toitu kaua aega söön. Mul on veel ka teine asi, et mul lõigati 3,5 aastat tagasi ära ka sapipõis, aga sellest ehk mingi teine postitus ja kui on ka kellelgi küsimusi sapikivide jms kohta, siis võite teada anda! 

Emotsionaalne söömine 

Usun, et see on väga paljude inimeste probleem ja sealhulgas ka minu. See on periooditi erinev ja rohkem kontrollitav, aga sellel on kindlasti ka mitmeid erinevaid variatsioone. 

Tuleb tuttav see, et olete lubanud endale selle kringlitüki või šokolaadi, mida keegi teile pakkus ja siis sööte veidi veel, sest te ju juba võtsite midagi “keelatut” ja siis peagi olete käinud poest läbi ja rohkem asju võtnud korvi, mida ei peaks ja kõik need on ka kõhtu lennanud. Mingil hetkel on see päev juba “hukas” ja siis “ALUSTAME HOMME”. See nõuab aga üpris palju enesedistsipliini, et ka homme mitte öelda seda, et “alustame homme”. Ja selliselt on see üks surnud ring, millest võib keeruline välja saada, aga mitte võimatu. 

Teine hetk võib olla see, et kiirem elutempo, stress, tööpinge jms probleemid võivad tekitada selle, et selle asemel  et minna jalutama, trenni või lihtsalt raamat kätte võtta, tuleb kätte hoopis sünnipäevaks kingitud šokolaadikarp, mis kuni selle ajani on kapi otsas olnud ning siis muidugi  kui see lahti tehtud, tuleb see tervenisti ka ära süüa. Mina vähemalt ühtegi küpsise- ja šokolaadikarpi väga naljalt kuhugi vedelema ei jäta ning võiksin paraku karpide viisi šokolaadi süüa. 😂 Sel on omakorda erinevaid tahkusid – ühelt hakkab sellest šokolaadist ilmselt halb olla ja see pole tervislik, samas olen ise tihti mõelnud hiljem, et “pidin ma seda šokolaadi sööma” ja et see läbikukkumise tunne ja et kui olete inimene, kes olete palju erinevaid dieete proovinud, siis see on järgmine luhtunud katse kaalust alla võtta. Sealt omakorda tulevad mõtted, et inimene pole kehaga rahul ja väga palju muud mõtted, mis mõjutavad suuresti ka just mentaalset tervist ning seda, mismoodi me ka toitu üldse suhtume. Usun, et emotsionaalse toitumise kohta saan samuti veel pikemalt kirjutada, sest see on väga suur teema, seda on ka uuritud ning mul on endal ka mõtteid selle kohta, kuidas ma ise olen sellega toime tulnud elu erinevatel hetkedel. 

Olen nüüd päris palju kirjutanud ja mõtteid oleks veel, mida kirja panna, aga panen neid järgmise kolme kuu jooksul rohkem kirja ning võite ka ise anda teada, mis teemasid tahaksite rohkem teada. 

Hetke parameetrid siis ka kirja, et oleks mingit võrdlust. 

Hetkel olen 29- aastane, kaalun 79 kg ja olen 177 cm pikk. Mu eesmärk on saada umbes 8-9 kg alla, kuid kui ma kasvatan lihast, siis ma tean, et kaalunumber pole kindlasti mu ainuke eesmärk. See on ka oluline asi, mida silmas pidada ja kaalumine ning kaalunumber on ka üks teema, millest peagi kirjutan. 

Ja suur aitäh ja kummardus, et Fitlap ja HAF Treeningstuudio mulle sellise võimaluse andsid, et olla Tervisestaar! Kuigi nagu ka Tuula ja Cärol, et me vist pole väga staarid tegelikult ja kõik tavalised inimesed! 🌸 🌸 

Järgmise blogipostituseni! 

Loodan, et oli kasulik ja ehk huvitav lugemine! 
Instagramis jagan nii toitumise kui ka trennide kohta siin, nii et võite mind seal ka jälgida: 
https://www.instagram.com/tervisestaar/  @Tervisestaar 

Lisan ka lõppu pildi eilsest, mil olin oma EMS-i treeningu ära teinud. See postitus tuleb järgmisena! 



Kui artikkel meeldis, siis palun jaga seda!

Personaalne toitumiskava!


Saad ka edaspidi süüa tavalisi ja kiiresti valmivaid toite. Alusta kohe!

Vali periood

Vali maksemeetod