Toitumiskava 3 päevaks tasuta Liitu kohe!
Sulge

Esimene EMS-i külastus – mida peaksid trennist teadma?

Ma kirjutan ilmselt kunagi ka pikema versiooni kui olen juba käinud rohkem ja ilmselt tean veelgi rohkem kirjutada, aga nüüd esimese korra ja emotsiooni pealt oleks ka paslik üks postitus teha. 💪 Panen pilte ja infot ka siia – https://www.instagram.com/tervisestaar/ 😊

Lühidalt öeldes ei pea Sa enne trenni minemist midagi teadma ja kui loed https://hafitclub.eu/ kodulehel oleva info läbi, siis nii ongi ja muretsema palju ei pea! 

MIS ON EMS? (info kodulehelt)

Täheühend „EMS“ tähistab elektromüostimulatsiooni ehk lihaste stimuleerimist elektriimpulssidega, mille võimsus ja sagedus on kontrollitud.

Tegelikult on asi lihtne:

  1. kohale võid tulla kaks kätt taskus, sest varustuse ja rätiku saad HAF-ist
  2. kui see on su esimene trenn, vestleb treener sinuga põhjalikult ning kujundab kuuldu põhjal treeningkava ülesehituse ja intensiivsuse
  3. sa riietud EMSi jaoks väljatöötatud varustusse (vest + eraldi käte, jalgade ja tuhara elektroodid) ning teed 20 minuti jooksul personaaltreeneri juhendamisel erinevaid jõu- ja lõdvestusharjutusi.

Harjutuste ajal saadavad vestis olevad elektroodid sinu lihastesse elektriimpulsse, mille tulemusel need kontraheeruvad (tõmbuvad kokku) kordades tihemini ja intensiivsemalt kui tavapärase jõusaalitrenni ajal, nii saavad koormuse ka lihaste sügavamad kihid, mis muidu tähelepanuta jäävad.

Oluline on veel märkida, et tänu elektroodide suurele pindalale treenid sa lihaseid korraga üle kogu keha, mitte gruppide kaupa, nagu klassikalise jõutreeningu puhul.

Edasi nüüd minu tekst uuesti. 

Käisin siis esmaspäeval oma esimeses EMS-i trennis ja tahaksin Sulle veidi enda kogemust kirjeldada, et siis sul oleks ehk kergem ka ise sinna treeningusse minna kui veel ei ole otsustanud või kardad seda proovida.😊😊

Stuudio ruumid on väga mõnusad ja väga lihtsasti leitavad. HAF treeningstuudio asub Tallinnas Narva mnt 59 ja kõik sildid viivad Sind kenasti õigesse kohta! Sinna minnes saad mõnusalt diivanil istuda, vett juua või kui vaja tualetis käia, siis saab ka seda kohe teha. Treener oli parasjagu kliendiga hõivatud, aga andis sellest ka teada mulle, et kohe tuleb ja läksin ka esimesel korral veidi varem kohale. 

 

Treener võttis mind vastu, andis mulle esimesel korral ankeedi täitmiseks ja samuti pidin oma telefoni ühe äppi tõmbama, mida ta siis hiljem mõõtmisel kasutas ja kuhu siis mu andmed ka sisse said pandud. Äpp tuli telefoni kiiresti ja ühendasin ka stuudios asuva asjandusega ära. Samuti sain EMS-treeningu püksid ja pluusi ning siis läksin riideid vahetama. Kõik riided tuleb ära võtta, sh enda pesu. Enda trenniriideid sinna kaasa tassima ei pea ja treening ise on paljajalu. Kuskilt lugesin, et võid tossud kaasa võtta, aga selleks otseselt ei ole vajadust. Selline nägin mina välja riietusruumis. 

Enne trenni ma mõtlesin, et kuidas pean ette valmistama ja lugesin ka kodulehte. Piisava energiataseme garanteerimiseks tasub umbes 2 tundi enne süüa kergesti omastatavaid süsivesikuid kuskil 250 kcal ulatuses. Kuna treening ajab üldiselt tugevalt higistama, tuleb organismi veetaseme hoidmiseks enne ja pärast trenni tarbida 500 ml vedelikku. Nii tegin ka mina ja enne trenni sõin riisigalette kakaokreemiga ja samuti siis jõin päeval juba palju vett ja olin võtnud ka pudeli kaasa, et ka hiljem vett tarbida. 

Treeningu ettevalmistus oli selline, et jõudsin treeninguruumi ja seal siis hakkas treener mind märjaks veega tegema ja esimese korra pärast tegi ta ka kõik mõõtmised, mis on minu erinevate lihaste kvaliteet ja samuti ka seda, et mis on nende erinevate lihaste rasvaprotsent. Kokkuvõttes sain ma kõikide lihaste kohta väga palju infot ja ka võrdluseks, et millised need on pärast 3 kuu möödumist. Selgus see, et mu lihaste kvaliteet on päris hea, aga rasvaprotsent erinevates lihastes vajab tegelemist. Ma olen ka selline, et teatud kohtades saan ma päris kergesti lihast kasvatada (näiteks sääred selgus on mul mingi atleedi omad, eksole 😂 aga oli ka täitsa neid, mil polnud ka väga head lihaste kvaliteeti ja ka rasvaprotsent vajas tegelemist). Aga tegemist ja tööd ikka jagub selle kehaga teha. Siia ka mõned ekraanitõmmised, mida telefoniga tegin, sest treener ka ütles, et igaks juhuks need kirja panna, sest neid selliselt vist enam ei näe. 

Põhimõttliselt saad sellise ülevaate nii eest kui tagant lihaste kohta – lihaste kvaliteet ja rasvaprotsent – et kas vajab tööd, on norm, hea, väga hea või siis atleetlik. 

 

Mõõtmised olid tehtud ja siis sain endale selga vesti ja veel õlgade peale, reitele ja tagumikule lisarakmeid, kust siis elektrivool treeningu ajal läbi läheb ja mis siis lihaseid treenib (vist sai õigesti lihtsas keeles kirja). 
Selline ma treeningu ajal välja nägin ja parempoolsel pildil teen esimest harjutust, aga kokku oli erinevaid harjutusi äkki mingi 8? Tegin mõlemale poole tavaliselt, siis ka veel kükitamist, surnud putuka harjutus, kätelihastele, seljale ja tuhar ning kõht said kogu aeg vatti, sest pidi kas tuharaid pingul hoidma või kõhtu sees kogu aeg. Selline väga mõnus koormus oli ja treener ka kogu aeg küsis, et kuidas olla on ja et kui keha harjus ka elektriimpulsiga ära, siis pani juurde seda. 4 sek tegin impulsi ajal harjutust/olin pinges ja siis 4 sek puhkasin ning nii kõikide harjutustega umbes 20 minutit järjest. 

 

Treening ise läks megakiirelt ja olin valmis täitsa veel tegema kui et treener ütles, et nüüd võtame need seljast. Kõik oli tehtav ja läks hästi. Kuna ma viimased eelnevad kuud olen ka ikka 1-2 korda üritanud trennis käia, siis päris tühja koha pealt trenni ei läinud, kuid viimasest treeningust oli veidi üle nädala möödas. 

Kuidas pärast lihasvaluga oli, et kas pärast ka midagi valutas? 

Järgmisel päeval oli väga ok olla ja veidikene nagu tundsin, et käisin eile trennis, aga siis ma õhtul avastasin seda, et mul tagumik muutus veidi valulikuks ja kõige rohkem andis just tunda tuharalihastes. Nii et tundub, et tagumik sai korralikku koormust! 🍑 Küll aga ma arvan, et see aitas mind, et ma ikkagi viimased kuud olen käinud nii Bodujamis ja ka ringtreeningus jõusaalis, nii et mul seda võhma on ja ka lihast olen veidi treeninud, et mul polnud väga miskit. Samas pole ma kindlasti mingi trennihunt, nii et kui veidike teed trenni, siis peaks olema ok. Usun, et treener esimene kord tegi ka ehk veidi kergemalt, nii et hakkan ehk alles vatti saama, ei tea! 🤣

Ma ei tea, kindlasti ma midagi unustasin, aga selline see esimene kord üldiselt oli! Kui tuleb mingi küsimus, siis kirjutage siia kommentaari või võite mulle Instagramis kirjutada ja vastan seal! 
Siin võib mind jälgida: https://www.instagram.com/tervisestaar/ 😊😊 Jagan iga päev seal infot – pilte, videosid ja erinevaid nippe, kuidas kava jälgida. 

 



Kui artikkel meeldis, siis palun jaga seda!

Personaalne toitumiskava!


Saad ka edaspidi süüa tavalisi ja kiiresti valmivaid toite. Alusta kohe!

Vali periood

Vali maksemeetod