120974 kasutajat 510 retsepti

PERSONAALNE TOITUMISKAVA
SULLE JA SINU PERELE.

Langeta kehakaalu
lihtsate ja kiirete retseptidega


PROOVI TASUTA

Proovi TOITUMISKAVA 3 päeva täiesti tasuta!

Superpakkumine - 33 %

Padukorraliku süvaanalüüs


Üks päev võtsin  väheke analüüsida, kuidas esimesed kolm nädalat "padukorralikkust" siis kulgenud on. Muuhulgas toksisin kõik teisel nädalal suhu liikunud toiduained TAI toidupäevikusse, et vaadata, palju kaloreid on kulutatud ja mis on süsivesikute-rasvade-valkude osakaal toidus olnud. Sest no kes poleks märganud, et sööd küll kava järgi, aga mõni päevakooslus mõjub palju paremini kui teine.

Kui esiti arvasin, et toksin vaid mõned päevad, siis paadunud tabelipidajana unustasin end numbrite, tabelite ja graafikutega mängima. Kulutasin sellele tervelt 2,5h. Põnev oli noh. Aga juba esimeste päevade tulemus oli mõnes mõttes jahmatav: see väike isetegevus, mis ma siin-seal endale ikka lubasin,  oli numbrilistes tulemustes sageli silmaga nähtavad. Mitte just katastroofilised (välja arvatud see koolilõuna, kus ma lõhepraele lisaks porgandikooki sõin ja kohvi peale jõin = 806kcal!!!), aga ütleks, et hüplevad. Kui meile siin räägitakse, et kõik toidukorrad on võrdse kaloraažiga ja kindla sv-r-s suhtega, siis minu kaloraažigraafikud olid palju ebaühtlasemad.

Kui esiti tabas nädalat analüüsides mind jahmatus, et kas tõesti need "väikesed apsud" mõjutavad nii silmnähtavalt tulemust, aga olles nüüd paar päeva neid graafikuid "seedinud", arvan juba pigem vastupidi – tegelikult oli hälve suhteliselt väike, et tulemust oluliselt mitte mõjutada. Kuigi tabeleid ja graafikuid on mul "sada", panen siia näitena päevakaloraažide võrdluse.

Nagu näha, siis 5 päeva olid kaloraaži poolest täitsa samas suurusjärgus. Kõige suurem sakk on siis see porgandikoogi päev. Kolmanda päeva vahe tundub olevat puhtalt kolme kohvitassi süü. Esimesed kolm päeva on madalamad muide seepärast, et need olid trennivabad päevad ehk siis hilisõhtu poole kaloraažiga. Ühesõnaga: not bad, Maire!

Järgmiseks tuli süsivesikute-rasvade-valkude tasakaalu võrdlus. Kui kaloraaž püsis enamvähem Fitlapi kavaga samal tasemel, siis tundub, et toitainete suhe oli minu vangerduste tõttu süsivesikute tõusu põhjuseks ja just valkude arvelt. Aga nagu ikka, graafik tundub ilusam kui numbrid tabelis. Vasakult paremale vastavalt süsivesikud-rasvad-valgud, väärtused on  % kogu energiaallikatest, sinine minu joon ja punane fitlapi oma.

Et siis tegelikult ei ole ka siin vahe väga suur. Samamoodi võrdlesin ma veel söögikordade kaupa nii kaolraaže kui tasakaalu, aga see pole antud juhul enam oluline. Tulemus oli see, et fitlapi jooned olid sujuvamad, minu omad hüplevamad.

Üks asi pani mind siiski kergelt muretsemagi. Nimelt arvutasin uuesti välja oma baasainevahetuseks kuluva kaloraaži arvestades praegust kaalu  ja keha rasva% ning see on 1269kcal. Puhtalt elamiseks-olemiseks kuluv energia. 4 korda nädalas 15-30min treenides oleks kaalulaangust tagav kaloraaž 1440kcal. Fitlapi numbrid ongi enamvähem sellised, kuigi kõigil päevadel 50-100kcal vähem (ja arvestades, et minu graafik kõigub just selle 100kcal piires, siis peabki minu isetegevus ikkagi kaalulanguse tagama). AGA! Siin tabas mind õun lagipähe – heureka! MIna treenin ju olulislet intensiivsemalt. Sama kalkulaator annab ka viis korda nädalas 45+ intensiivse treeningu valida ja tadaaa – päevane kaloraaz kaalulanguseks – 1662kcal. Tegelikult on seda siin kellegi blogis või FB grupis lugeda saanud, et kui kaal seisab, siis võib põhjus olla mitte vales toitumises, vaid liiga suures treeningkoormuses ja meeskond on siis soovitanud kava kaloraaži tõsta. Ja sestap otsustasingi ma sel nädalal end ülearu mitte liigutada. Et kui 100% kavas, siis ka treeningu koha pealt.

Aga seriaalijälgijaile teadmiseks: kaal täna hommikul -100g = 65,5. Päev täpselt kavas (isegi 143g kodujuustu sõin võileivaretseptist ära!), joodud mehiselt (vett, eksole) ja voila – õhtune kaal 65,9. Esimene kord, kus ka õhtune kaal (ja seda vaid pool tundi peale vägevat õhtusööki) alla 66 kg. No mis sa kostad selle peale? Muidugi, et elu on lill 🙂

PS. Assamait, mul ju tänane 15min trenn tegemata – lähen võimlema!

Mina kasutan Fitlapi ja soovitan seda ka sulle!



Maire K.
65612 lugemist / 49 fänni
Minust

Olin 6 aastaga juurde võtnud 16 kg. Pikalt püsis kaal 79 peal ja ütlesin siis endale, et 8* ei tohi ette tulla. No ja kui tuli, siis lubasin endale, et vähemalt 10 kg PEAN alla võtma, 15 oleks veel parem. Minu põhimure ei ole tegelikult toitumine, vaid vähene liikumine - katsun siin mõlemaga toime tulla. * Kevadest sai sügis ja ma olen 19 kg kergem! Fitlap on elustiiliks saanud!

Ma kasutan Fitlapi, kuna:

Mulle meeldib mugavus, organiseeritus ja statistika - kõike seda Fitlap pakub :)

Mina kasutan Fitlapi ja soovitan seda ka sulle!

Tee endale tasuta konto siin!
Blogijad

Viimased postitused


Astu esimene samm ja tee oma unistused teoks!


Soovid langetada kaalu ja saavutada oma unistuste keha? Parim aeg alustamiseks on just nüüd. Fitlap on sulle, kui soovid ilma nälga tundmata kaotada keharasva ning muutuda tervemaks.

Kuidas alustada?

  • Täida ankeet
  • Liitu
  • Hakka kaotama keharasva