91625 kasutajat 426 retsepti

PERSONAALNE TOITUMISKAVA
SULLE JA SINU PERELE.

Langeta kehakaalu,
ole terve ja hoia kokku raha.


PROOVI TASUTA

Proovi TOITUMISKAVA 3 päeva täiesti tasuta!

Jaga Facebookis
Maire K. on valinud enda tervisliku eluviisi abikäeks Fitlapi ning soovitab seda ka sulle.
Mr. Garmin
09.02.2017

Täna on luuvalupäev, mil end liigutada ei tohiks, ja kuna ma tegin üleeile jalgadele ja pepule harjutusi, siis olen aus – ega ei saagi eriti täna liikuda. Seega teen laisklemispäeva. Mille peale minu hr. Garmin Vivoactive HR muidugi piniseb iga tunni tagant, et Move! Ja kirja läheb jälle üks täitmata eesmärgiga päev.

Üle kuu olen ma selle kellaga koos elanud, võiks juba mingi ülevaate anda, kuidas mina temaga ja tema minuga rahul on.

Kui ma kella esimene kord ära seadistasin, siis pani ta minu sammueesmärgiks 5200 sammu päevas, 10 korrust päevas ja 150 minutit mõõdukat või 75 minutit rasket trenni nädalas. Alguse põnevuses ma muidugi 5 päeva jutti need sammud ka täis sain, kusjuures iga saavutatud eesmärgi eest ta tõstab järgmise päeva eesmärki ja iga saavutamata päeva eest langetab jälle.  Maksimum on olnud 8316 sammu (eesmärk siis, mitte minu max saavutus – see rekord on mul 14 705 sammu päevas), aga kuna eelmine nädal tundsin end kehvalt ja eriti aktiivselt ei liikunud, siis tänaseks on eesmärk jälle langenud 7591 sammuni. Muidugi saab seal ka ise eesmärke seada, aga mulle selline dünamailine iseseadumine sobib hetkel paremini.

Eraldi asi on see, ega ta sellist pliidi ees tammumist ja kodust uimerdamist eriti aktiivuseks pea ja kui ma olen kodus juba pool tundi jalgelolnud ja siis maha istun ja ta röögatab Move!, siis ega ikka ei liigu küll. Ühesõnaga tuleb selleks ikka tõesti mingi 5 või 10 min reaalselt püsivalt liikuda, et ta oma inaktiivsuse trackeri ära nulliks.

Mõned pildid äpist: 30 päeva sammueesmärgi täitmise graafik; päeva hetkeseis; treeningu ülevaade.

Mulle tegelikult meeldib neid andmeid üksipulgi uurida netis, mitte äpis, seal on ka põhjalikum ülevaade.

Ma teen ikka puhkamise päevi ka ja enamasti on selleks esmaspäevad, mille peale teatas äpp, et kas ma ikka olen tähele pannud, et esmaspäeviti ma liigun vähe ja soovitas end kokku võtta.

Und jälgisin ma nädala jagu: esimene öö oli veidi ehmatav, et nagu ei magagi korralikult, vaid aina rähklen pindmises unes. Edaspidi ikka asi paranes, sügav uni moodustab pool kuni 2/3 uneajast. Pole aimugi, kas seda on piisavalt, sest kuna ma ise tunnen, et ma olen hästi välja puhanud, siis ma ei ole seda teooriat uurinud. Öösiti enam kella voodisse kaasa ei võta, tegelikult on see ikka paras kobakas käel.

Korrustega olen ma päris hästi hakkama saanud, kuna elan kolmandal ja töökohas on ka treppe ikka mõnusalt. Ainus asi, mille loogikale ma üldse pihta ei saa on see, et kui ma alustan ja lõpetan oma päeva ühes kõrguspunktis, siis kuidas saab tõustud ja langetud korruste arv erinev olla??? Langetuid on seejuures rohkem! No kui ma üles lähen, siis pean ju ka sama palju alla tulema… Aga et see pole minu jaoks üldse mingi oluline näitaja, siis jälle ei vaeva oma pead sellega.

Aktiivsusminutitega saan ka ilusti hakkama – eelmine nädal ongi kogu perioodi jooksul ainus, mil ma seda ei täitnud, muidu ikka 175-227%

Kella muretsesin tegelikult ikkagi sportimiseks ja selles osas olen ma temaga kohe väga rahul. Pulsist ja jooksmisest olen juba kirjutanud – ikka palju teadlikumalt suhtun nüüd liigutamisesse kui enne. Noh, igasugu muid näitajaid, nagu tempo, kadents, aeg pulsitsoonides  jms on ka huvitav jälgida. Kui kevadepoole tõsisemaks sportimiseks läheb, siis kindlasti on neist kõigist arengu jälgimisel ja treeningute planeerimisel kasu ka. Seni aga olen jube rahul, et ei pea enam telefoni jooksule isegi mitte kaasa võtma, kellalt on ikka oluliselt mugavam aeg jooksma panna ja lõpetada kui nt Endomondo äpist. Rääkimata jooksva info jälgimisest. Iga läbitud kilomeetri kohta annab infot, etteantud pulsitsoonist väljumisel annab infot, saab seadistada intervalle nii aja kui vahemaa peale ja nende vaheldumisest annab infot – väga mugav.

Eriti rahul olen ma akuga. 4-5 korda nädalas GPSiga treeninguid jälgides, iga päev korra-kaks bluetoothi kasutades jagub akut täpselt nädalaks. Õigemini on siis ka veel 10% alles, millega saab ka veel ühe paaritunnise gps-iga jälgimise ära teha, aga kuna ta siis muudkui piniseb, et Low Battary, siis ma laen ta ära. Laeb ca tunniga. Kui gps-i harvem kasutada, saab 10-11 päeva vabalt läbi.

Ainus asi, et sünkroniseerimisega on viimasel ajal jamamist. Kui esialgu sünkisin ikka mitu korda päevas suurest uudishimust, siis läks kõik ladusalt. Lihtsalt bluetooth kellal ja moblal sisse ja juba nad toimetasid omavahel ise. Korra aga jäi poolteist päeva vahele ja sellest ajast jamab. Tegelikult ta isegi saadab selle info kohe esimese korraga ära, sest netist on kõik uued andmed kohe näha, aga äpis ilmuvad jupi kaupa lagedale. Tigedaks ajab, vahel pean kohe 4-5 korda uuesti sünkima, et ekraanile ka ilmuks kõik uus.

Teiseks on ta tiba kobakas. Ma küll ei kujuta ette, et ma kevadel-suvel kleidiga seda kannaks. Valides ei olnud välimus mu jaoks primaarne, sest ma ei arvanud sellest aktiivsusmonitori funktsionist suurt midagi. Samas on see ikka päris motiveeriv. Seepärast olen hakanud lausa mõtlema, et peaks mingi odava, aga naiseliku ja  lihtsa aktiivsusmonitori ka muretsema. Ideaalis võiks see siis ka Garmin olla, et kogu inf kahest kellast ühele kontole kokku jookseks, aga Garminil pole piisavalt naiselikku kella, et tasuks olemasoleva kõrvale teine veel muretseda. Valida oleks Polar Loop 2 või siis Jawbone Up2, mis on tõesti nagu käevõru. Mõtlen selle üle, ehk läheb see uitmõte ikka üle ära 😉

Kokkuvõttes olen mr. Garminiga väga väga rahul. Neile, kes plaanivad endale kella soetada, soovitaks enne hoolega kaaluda, kas peamine eesmärk on aktiivsuse motiveerimine või treeninguandmete kogumine ja vastavalt sellele valik teha. Ses mõttes, et kui esimene eesmärk, siis piisab täiesti odavamast ja ilusamast (nt Polar Loop salvestab ka jooksu ja kõnni algelise info). Kui aga tahta spordikella, siis pigem ostagi selline multispordikell, mille panedki ainult treeningu ajaks käele ja siis pole selle välimus nii oluline.

Elu on lill!

 

Maire K. on valinud enda tervisliku eluviisi abikäeks Fitlapi ning soovitab seda ka sulle.


Astu esimene samm ja tee oma unistused teoks!


Soovid langetada kaalu ja saavutada oma unistuste keha? Parim aeg alustamiseks on just nüüd. Fitlap on sulle, kui soovid ilma nälga tundmata kaotada keharasva ning muutuda tervemaks.

Kuidas alustada?

  • Täida ankeet
  • Liitu
  • Hakka kaotama keharasva



Ei, aitäh. Ma ei soovi endale tasuta toitumiskava.