Ainult täna! Hinnagrill -50% Osta kohe!
Sulge

Rasedusega +25 kg, poole aastaga -34 kg.

Ma ei ole ju nii suur?? Miks ma keskusest endale midagi selga ei leia?

Minu lugu algab isegi veel kaugemalt. 2 aastat enne rasedust oli mul väga liikuv töö üle kodumaa. Kiired sõidud, ootamatud plaanimuutused, juhtus isegi seda, et 3 nädalat koju ei jõudnud. Ilmselgelt toitumisele miskit rõhku ei pannud, kui siis pigem otsisin just suuri kõhukinnitusi, et ikka kauemaks jaguks. Nõnda tuligi aastas ca 10 kg juurde. 

Raseduse alguses hakkas ka kaal kasvama, kiiresti. Sain ka rasedusdiabeedi diagnoosi, ent süstimiseni asi siiski õnneks ei läinud. Kohutav tunne oli arstile iga kuu öelda 2-3 kg suuremaid numbreid, arst muudkui raputas pead “Nii palju ei tohi, pead hoidma ja jälgima”. Jälgisin, tegime isegi fitlapi kuu, ikka tuli 3kg juurde. Meeletult palav suvi ja sümfüüsivalud hoidsid mind üsnagi diivanil kinni. Teadsin, et see ei tohi jätkuda, ma jään lõksu oma enda kehasse. Muidu väga aktiivse olekuga neiust oli saanud suur vaal, trepid võtsid hingeldama, kogusin autos hoogu enne kui viiendale hakkasin kõmpima. Kord isegi pea tunni jagu. Ja olin siis alles 7. kuu peal (pildil). Oi õudu, tulevik näis nii tume…

a
Haapsalu Nostalgiapäevad september 2018

Pole riideid, pole probleemi

Teadsin, et nii see jätkuda ei saa. Oktoobris jõudis kaal juba kolmekohaliseks. Püüdsime uuesti Fitlapi, kuid vahepealne kolimine jättis mind ajutiselt ilma köögita. Riided enam ei olnud mis selga sobiks. Rasedus tundus juba nii kaugel et tundus mõtetu hakata uusi riideid hankima. Otsustasin kolimise ajal kokku pakkida need riided mis häbematult nii väikeseks on jäänud. Sain kolm 100L prügikotti, kolm suurt pampu, mis istusid mu südametunnistusel. Nii palju riideid ei mahu mulle enam selga, sest olen end nii paksuks söönud. Ja mis saab peale seda kui laps on sündinud? Palusin mehel need riided viia taaskasutuskeskusesse, tundus ajutise probleemi lahendusena. Samas tagantjärgi mõeldes ehk oligi see vabaks laskmise tunne üks esimestest motivaatoritest. 

Sinust saan veel aru, aga miks sa meest sunnid?” või “Kuidas prowwa Fitlapil läheb?

Detsembri alguses, imelisel talvepäeval sündis meile tütar. Ta ei olnud suur ega väike, ilus 3.2 kg. Lootsin, et ka mina saan öelda et jätsin haiglasse 10 kg või et nüüd pole miskeid isusid, aga ilmselgelt nii hästi mul ei vedanud. Tipphetkel kaalusin 108 kg, 2 nädalat pärast sünnitust 104 kg. Armastasin ideed uuest liikumisest ja et nüüd haaran lapse kõhukotti ja saan olla sama aktiivne kui ennegi. Esimene katsetus kõhukotiga sai jäädvustatud ja kui ma seda pilti nägin haaras mind õud. Ja äng. Ja hirm. Ma olin tõesti niiiiiii suur. Otsustasin, et nüüd aitab, 100% fitlap nüüd või mitte kunagi. Vaimusilmas oli ikka pilt sellest kuidas suvel lapsega mere ääres poosetame. Küsimus oli vaid selles, kas pildile julgen jätta vaid oma käed või ka ise enda, kaunis kleidis. Sündis peres ühine otsus: Fitlap nüüd, 100% ja mehe tugi on olemas. Samas oli neid, kellele tuli selgitada, miks terve pere peab sama süsteemi alusel toituma. Samuti oli ka neid, kes elasid kaasa aga omamoodi veidi sarkastiliselt.

Miks peab mees pardal olema

Olen varasemalt proovinud Fitlapi (ja muid), üksi ja koos mehega. Ja ei ole õnnestunud. Maksimaalselt nädal-kaks kavas ja peale esimest pattu või ajapuudusest haaratud snäkk viis hiljem uuesti selleni, et isegi kasutaja parool oli meelest läinud. “Ah teeme kiirelt, küll homme jätkame” ning ilmselgelt oli homme sama kiire. Ja nii ta läks. Korduvalt. Lükkasin alati uuesti alustamist homsesse, kuniks ununes ka edasilükkamine. Mõtlesin, et kuidas ma küll värske beebiga kodus kokkama hakkan ja et laps ju tahab nii palju tähelepanu. Aga ei, tagasimõeldes elule enne last, siis oli ikka sünnipäev siin, üritus seal, grill nädalavahetusel jne. Just nüüd on tekkinud rutiin nii mulle kui lapsele, mees aitab seda hoida. Ta ütleb ise ka et toitumiskava on hea “tead, mida süüa saab ja mida ostma peab ja eks ta toimib kaa”. Aitäh Sulle kallis abikaasa, et minuga koos samas tempos sõuad! 

Mu mees on minuga samas kaalus imetav ema Fitlapi seadetes

Mees on mul suur magusasõber! Tema seedimine toimib ideaalselt valguskiirusel, ta keha annab selgelt märku kui rohkem toitu ei soovi. Mu suureks üllatuseks suudab ta vahest isegi shokulaadi pooleli jätta. Kui mehe lisasin pereliikmena programmi, siis ta arvas et võiks ehk isegi mõne kilo juurde võtta. Polnud ühtki toidukorda mis ta oleks lõpuni söönud, kogused olid lihtsalt nii suured. Ja kuna toitu mulle ei meeldi raisata, siis ilmselgelt päeva/õhtu jooksul tegin ka tema jääkidele päkad peale 😀 #Viganumberüks. Arutasime, et nii see ei saa jätkuda, sest tema kilo võtan mina juurde. Aga kuidas teha nii et kogus talle sobiks, samas klapiks kõik programmi ostunimekirjaga? Naeratusega naasesin talvisest jalutuskäigult kui mind oli tabanud Heureka moment- muudan mehe seadeid nii, et valmistoidu teeme täpselt pooleks. Kui tal veel nälg on või soovi on, saab juurde süüa&patustada magusaga. Mõeldud, tehtud ja toimib! 

     

 

Ka mina ei osanud ruubikukuubikut kokku panna, kuniks näidati süsteemi…

Detsembris algas meie uus elu. Hakkasin end usinalt igal hommikul kaaluma. Planeerisin toidukordi 3-4 päeva kuni isegi nädal ette. Olin selleks hetkeks juba selgeks saanud mõned nipid: 

1) Kõik algab rutiinist. Leidsin oma lemmik hommikusöögi üsna kiirelt. Juustune kaeraklii puder. Kogus on mõnus suur ja kõhtu jagus ka seda pikaks ajaks. Esimesed kolm kuud vist ainult seda sõingi. Ajapikku avastasin et tahaksin teist maitset juurde ja kogus hakkas ka juba suureks jääma, poolitasin pudru ja võtsin 0.5 koguse galette singi ja munaga juurde (osa toorjuustust asendasin tavalise juustuga, galeti sepiku/leivaga). Igal hommikul lõikasin ka valmis 400g vabavara, mis erinevate toidukordadega nahka panin. Kui retseptidel näpuga enam järge ei aja ja numbrid on peas, on ajakulu kõigest 15 minutit. 

2) teiseks rutiiniks sai hilisõhtune toidukord. Siis kui laps juba ööunes värvilisi unenägusid naudib, on aega emmel-issil omaette olla ja nosida erinevate asendustega retseptist “Õun ja juust”. Pikalt oli selleks hurmaa koos valgehallitusjuustuga. Mees valmistab selle tavaliselt siis kui last magama panen. Ja mis enam motiveerib päeval lapsega pikki otsi kärutama, kui topeltports juustu 🙂 Nomm… 

3) Kui juba kärutamisest juttu, siis jätkan sellega. Üsna kiirelt avastasin, et 10 km teekonna järel, peale pesu, on kehakaal 1-1.5kg väiksem võrreldes hommikuga. Kui see kaalulangetajal hasarti ei tekita, ma ei tea mis siis veel peaks tekitama. Kilomeetreid hakkas aina kogunema, kaal vastupidiselt langema. Kiiresti. Või vähemalt tundus, et kiiremini. Ja ma ei ole kunagi (sihitut) jalutamist nautinud. Muidugi oli neid päevi, kui laps ei olnud vankris väga koostööaldis ja tuli protestijaga koos koju tagasi lonkida. Meenutasin siis endale, et kaal langeb ka vaid toitumisega ning iga päev ei peagi maraton otsi jalutama. Kasutasin kahte erinevat äppi, üks mis näitas kaalu hommikul ja teine, mis oli peale jalutuskäiku. Ning muidugi ka Endomondo.

 s                         s

4) Mis puutub ülejäänud menüüsse, siis sättisime elu nii, et õhtul tegime topelt portsud et oleks ka järgmise päeva lõunal võtta. Alati tuli arvestada mehe töögraafikuga, kas tuleb koju lõunale või tekib taaskord jääk, mis siis edasi lükkus. Poenimekiri oli enam-vähem grammi täpsusega. Valisime sellised söögid, mis meile tuttavad olid ja meeldisid, nädalavahetusel oli aega ja soovi katsetada erinevaid uusi maitseid. 

5) Nädalamenüü koostamisel vaatasin alati kõik retseptid läbi. Näiteks ei toonud me kunagi poest korraga hapukoort 10%, 20% ja kreeka jogurdit, sest neid saab asendada üheks tooteks. Nii saab ka muude toiduainetega mängida. Tutvusin toidugruppidega ja leidsin palju meeldivaid asendusi. Veel üks tore müüdimurdmine toitumise kohta. Kui külas olles või külaliste juures keeldusin miskist toidust, ja rääkisin toitumiskavast, siis justkui hakaks kohe film silme ees jooksma, kuidas ma päevad läbi brokolit ja avokaadot söön ning burgerit nuusutan :). Mina ei ole siiani avokaadot söönud :D.

Menüüd planeerides jätsin sisse ühe päeva mil süüa teeme jääkidest ja kasutame ära patutoidukorra. Peale kolmandat kuud enam ei jälginud ostunimekirja, sest põhilised toidudained olid teada ja nimekiri oli justkui juba peas. Tõsi, toidukorvi sisu muutus, sest lisandus väga palju vabavara, mida ennist praktiliselt ei olnudki. Samas kui kord/kaks nädalas poes käia, siis ei tundugi asi nii hull, sest tegelikult ostukorv tuleb ikkagi soodsam kui oma tegevusi planeerida. Samuti julgen väita, et ka aega on rohkem. 

6) Õnnetusi juhtub. Ikka komistasin ka aeg-ajalt. Mõni patukas isegi ei olnud õnnetus vaid sihilik, sest elus ikka tuleb ette suuremaid ja väiksemaid sündmuseid mis tähistada tahame. Oluline on kohe järgmine toidukord tagasi kavas olla. Keegi ei mäleta pikale läinud patukorda, mis juhtus kaks aastat tagasi, kui just see siiani ei kesta 😀 Ning kas oled kunagi mõelnud, kui palju kaalub hirm, süümepiinad või ülemõtlemine? Lase minna ja jätka kavas 🙂 

7) Meie armsad, kauaoodatud patukad. Planeerisime neid hoolega, sellest sai omamoodi nädala tipphetk. Mõne kuu möödudes avastasin, et see on muutumas hoopis pettumuseks. Pizza ei maitsenudki enam nii hea, või suur kogus rasva pani hiljem iiveldama. Maitsemeeled on juba muuga harjunud.

ss
Menüü näidis. Hommikusöök ja hilisõhtune on samad, ning iga päeva õhtusöök topeltportsuna kuulub soojendamiseks järgmisel lõunal. 

Kui ma nüüd sünnipäevaks normkaalus olen, siis saan ma spaasse 🙂 

Sihid ja eemärgid. Mind ehmatas rasedusaegne diabeet. Muudkui lugesin selle kohta õuduslugusid ja siis edasi diabeedi kohta ja nuh, paremat motivaatorit ei ole olemas. Ei taha ei end ega last torkida ega süstida ning tunnen kõigile kaasa kes seda tegema peavad. Ja noh, tahan ka lapsega pildil olla ja pilti mitte ära rikkuda 😀 

Sai seatud suureks sihiks et tahan sünnipäevaks saada KMI järgi normkaalu. See on siis juuli alguses ja 71.4 kg. See oli 130g päevas ehk 0.9 kg nädalas. Kui vaadata varasemat kaalulangust, siis see tundus väga reaalne, praegugi tundub 🙂 Ahjaa, mul on üks salarelv veel. Ma imetan last, seega see aitab ka saledaks saada 🙂 Uus unistus on 66kg, ent selleni on veel palju aega.

ssGraafikud, mu lemmikud. Nädal algab reedega, sest neljapäeviti on ametlik kaalumine. Tabel näitab mis on seljatatud, mis on siht ning kas olen kaalulangusega graafikus. Süda on rahul, kui olen vähemalt nädala jagu ees, sest päevad ei ole vennad 🙂 

Nädalased eesmärgid: Jalutan/kärutan vähemalt 70km, ehk 10km päevas. Fitlap 100%, sh patukas. 

Lisamotivaatorid ja tugi! Ausalt ei saa selleta. Aasta alguses oli äge vaadata kuidas loodi erinevad grupeeringud seoses uute lubaduste ja paremate inimeste ja kõige muu taolisega. Üks pisike 4-liikmeline Tartu grupp jäi ellu, ja ausalt, meil ka rohkem vist ei olnud tarvis. Kohe alguses sai loodud mõõtmissüsteem, graafikud, prognoosid, väljakutsed, preemiad ja nüüd minu jaoks kõige enam innustav kihlvedu uhke auhinnaga jpm. Aitäh Mari ja Kadri ja Kristi! Ilma teieta oleks see teekond kindlasti igavam, konarlikum ja mu teekonnal oleks rohkem küpsisepuru 🙂 

Kindlasti ei saa ka ilma uskumiseta. Kõik on võimalik, kui seda vaid tahta ja selle nimel pingutada. Mina ei uskunud neid võõraid pilte. Polnud veel näinud kedagi, kes oleks nii suurelt ja võimsalt kaalu langetanud. Aitäh emme Tiina, et selle teekonna läbi tegid, aitäh, et mulle näitasid, et see on võimalik! Oled ikka mu motivaator ja siiani ei ole silm su kõhnusega harjunud 🙂 Tiina lugu on leitav siin

Minu teekond ei ole veel läbi. Vältisin selle postituse tegemist, sest kartsin, et sellega saabki kõik läbi. Või nagu enda jaoks loeks seda finishiks. Kindlasti mitte, sest KMI järgi olen veel ülekaalus. Ja samas, kui ma enam ei toituks fitlapi järgi, siis ma arvan et süsteem jääks ikka samaks. Kuidagi on kõik juba nii harjumuseks saanud. 

Samuti võtsin ka mina osa väljakutsest “Suveks saledaks”. Kui Sulle meeldis mu tulemus , siis anna SIIN ka oma hääl minu poolt. Kandidaat nr 140 🙂 Hääletada saab kuni 18.06.2019. 

jh

Kniks ja kraaps 🙂 



Kui artikkel meeldis, siis palun jaga seda!

Personaalne toitumiskava!


Saad ka edaspidi süüa tavalisi ja kiiresti valmivaid toite. Alusta kohe!

Vali periood

Vali maksemeetod