Kuidas lahendada lõunasöögi probleem?

Päevaste toimetuste vahel minnakse tihti aja ja raha kokkuhoiu mõttes päevapraadide teed. Enamus toidukohti neid ka meelsasti pakuvad. Kiire ja soodne toidukord.

Või kas ikka on?

Kiire küll, aga kas ka soodne?

Oled pannud tähele, et pärast lõunasööki tekib sul meeletu uni? Ja meeletu nälg?Vali, kus sööd päevapraadi 1

• Kui oled väsinud, siis kannatab selle tõttu sinu töö. Sinu töö efektiivasus langeb ja kokkuvõttes teed vähem tööd ja läbi selle kaotad raha.

• Kui oled näljane, hakkad näksima. Kommid, koogid ja kõik muu magus nullib päevapraega saadud kokkuhoiu.

Teiseks ei suuda sa näksimist lõpetada. Magusa söömine tekitab magusaisu.

Söök, mis peaks andma sulle energiat, selle hoopis viib.

Mis on valesti?

Põhjus peitub paljuski selles, et toitained on päevapraes paigast ära. Süsivesikud, rasvad ja valgud on kõik vales vahekorras:

• Süsivesikute kogus on päevapraadides meeletult suur. Toidukohti võib ühest küljest täitsa mõista. Süsivesikud nagu makaronid, riis, kartul jne on suhteliselt odavad. Läbi selle on lihtsam hoida päevaprae hind soodne.

Eraldivõetuna ja mõistlikus koguses ei ole neis toiduainetes midagi halba, ent liigne tarvitamine võib hakata sinu keskkohta paisutama.

• Valkude kogus on väike, tihti isegi olematu. Liha, kana või kala on kallis ja väga sageli on see toidukohtade jaoks ideaalne viis kokku hoida. Sekundiga on aru saada, kui valgu pealt on kokku hoitud.

• Rasvad on päevapraadides olemas, ent kõik on üldjuhul ebakvaliteetne. Fritüürid ja korduvkasutatav õli toob minule küll kananaha ihule ja isu ei tekita.

Teekond unedemaale

Liigne süsivesikurikkus põhjustab suure veresuhkrutaseme kõikumise ja serotoniini (mõnuhormoon, mis on lõdvestava toimega) produktsiooni aktiviseerumise, mis päädib energiataseme languse ja unisusega.

Siinkohal ei taha ma kellelegi liiga teha. On toidukohti, kus toitainete suhted on paigas ka päevapraadides, ent need kohad on pigem erandid kui reeglid.

Mis on Fitlapi lahendus?

  • Võta söök Circle K teenindusjaamast
    • Circle K müüb juba kahte Fitlapi sööki. Sobiv kogus naisele on täpselt üks karp. Mehele sobib kenasti 1,5 portsjonit.
      • Fitlap wrap.
      • Fitlapi salatit täisterapasta ja kanaga.
  • Osta söök Coopi poest 
    • Coopi poodides on hetkel müügil 5 Fitlapi sööki. Endale sobiva koguse saad teada siis, kui lisad söögi enda toitumiskavasse.
      • Maksiköögi Tatra-kanaroog.
      • Maksiköögi Kliipaneeringus kanafilee.
      • Maksiköögi Lõhe-riisivorm.
      • Köögiviljavorm-veisehakklihaga.
      • Maksiköögi Taipärane kanaroog.
  • Kui elad Tallinnas, siis söö lõunasöök Daily lõunarestoranis
  • Võta söök kodunt kaasa
    • Parim variant on see, kui teed kodus söögi valmis ja võtad selle kaasa. Nii tead alati täpselt, mida suhu pistad.
  • Osta söök otse poest
    • Retsepti ideid, mida saad kiirelt ise poes kokku panna, saad meie retseptipangast.
  • Kui muidu ei saa, siis tee väljas süües võimalikult tervislik valik
    • 1/3 taldrikust võiks moodustada valguports (liha, kala, kana jms).
    • 1/3 taldrikust võiks moodustada süsivesikuports (tatar, pruun riis, kinoa, kartul jms).
    • Ülejäänud taldrikust kata vabavara köögiviljadega.
    • Väldi poolfabrikaate ning erinevaid kaloririkkaid kastmeid.
    • Joogiks sobib vesi.

Järgmine kord vali päevaprae söögipartnerit hoolikalt!



Kui artikkel meeldis, siis palun jaga seda!

Personaalne toitumiskava!


Saad ka edaspidi süüa tavalisi ja kiiresti valmivaid toite. Alusta kohe!

Vali periood

Vali maksemeetod