Tasuta 3 päeva toitumiskava Proovi kohe
Sulge

Trenn aitab, aga ei päästa

Alustasin selle artikli kirjutamist pärast seda, kui olin oma sammulugejalt näinud vastu vaatamas päevaste sammude arvuks 2854. Ja seda päeva lõpus. Ausalt öeldes on see kohutav. Kui lihtne on vähe liikuda. Ja seda täiesti märkamatult.

Aga jah, me liigume aasta aastalt üha vähem. On tegemist nutisõltuvuse või lihtsalt mugavusega, polegi eriti oluline.

Olen varem kirjutanud artikli, kus väitsin, et trenn aitab mingis mõttes “patte” andeks anda. Pattude all pidasin siis silmas kergeid möödalaskmisi toitumises ning väheliikuvat elustiili. Jään küll ka täna mingis mõttes selle väljaöeldud loogikakäigu juurde, ent lisan, et kui sinu päevane aktiivsus trennivälisel ajal piirdub mõnetuhande sammuga, on imet raske loota.

Läbi igapäevaste aktiivsete tegevuste lood endale palju suuremad võimalused eduks. Trenn kulutab ja põletab, aga mitte miski ei saa liikuva ja tegutseva elustiili vastu.

Mis siis, et on talv…

Füüsiline aktiivsusetus väljendub eriti talviti. Kuigi sageli peetakse talvist kaalutõusu paratamatuks, see siiski nii ei ole. Kaal tõuseb ikkagi lihtsa kalorid sisse, kalorid välja põhimõttel. Olgu tegemist talve, sügise, kevade või suvega.

Kui sinu söögi hulk ja kehaline aktiivsus ei ole tasakaalus, võtad kaalus juurde.

Minu 8 nippi, kuidas suurendada oma liikumist

Oma liikumise suurendamiseks on palju pisikesi võimalusi. Ja kõik need pisikesed võimalused moodustavad päeva lõpuks suure terviku. Ja see suur tervik on lõpuks määrav.

  1. Alati, kui sulle keegi helistab, vasta kõnele ringi jalutades. Tee sellest enda telefoniga rääkimise rutiin.
  2. Kui sinu töö on istuv, tõuse igas tunnis 5-10 minutiks ja mine maja peale väikesele ringile.
  3. Unusta liftid, liigu trepist. Suhteliselt klišeeline ettepanek, aga see töötab.
  4. Töökohtumised saab läbi viia ka jalutades. Nii ei muuda sa ainult enda elustiili, vaid ka teise osapoole oma. Usu mind, saad selle eest kohe paar lisapunkti juurde.
  5. Tee perega igal õhtul väike jalutuskäik. Olen seda ise katsetanud ja see on päris tore ettevõtmine. Ja nutiseadmed jäävad koju, eks?
  6. Mõtle välja perega lõbusaid vabaajaveetmise võimalusi, mis teevad möödaminnes ka naha märjaks – ujumine, suusatamine, tennis jms.
  7. Kui kasutad ühistransporti, tule üks peatus varem maha.
  8. Samas majas töötava kolleegiga suhtle Facebook Messengeri asemel näost näkku. Need paar lisasammu teevad sulle kindlasti head.

Võta need nipid kasutusele kohe täna. Ja loomulikult ära unusta ka toitumist. Inglise keeles on selle kohta hea ütlus – you can’t out-train a bad diet (halba toitumist pole võimalik treeninguga olematuks teha). Nii et pööra lisaks trennile tähelepanu ka igapäevasele liikumisele ning toitumisele.

Kui sul on endal mõni hea nipp, anna sellest kommentaaridesse teada.



Kui artikkel meeldis, siis palun jaga seda!

Personaalne toitumiskava!


Saad ka edaspidi süüa tavalisi ja kiiresti valmivaid toite. Alusta kohe!

Vali periood

Vali maksemeetod