Toitumiskava 3 päevaks tasuta Liitu kohe!
Sulge

Kuulge toitumisnõustajad, laske elada!

Kas tunned, et see toitumiskavade jälgimine ja erinevate toitumisnõustajate kuulamine on muutunud üpris väsitavaks? Kõik need piirangud, käsud ja keelud. Seda tohid süüa, seda ei tohi süüa, siis võid süüa, siis ei tohi süüa. Ühesõnaga sa tunned, et nad ei lase sul normaalset elu elada.

Kas see kõik on põhjendatud? Kas see kõik ikka on nii ekstreemne ja ängistav?

Tänane artikkel on ajendatud ühest kirgi kütnud arutelust, millele peale sattusin. Oli seal juttu toitumisnõustajatest, kes nagu kiusaks tavalisi inimesi. Proovin vastata sealses arutelus pinnale ujunud küsimustele.

Alustuseks ütlen, et enamus meist on täiskasvanud inimesed ja me saame ise otsustada, kas ja millist toitumiskava jälgida. Vabal maal võtavad inimesed ise otsused vastu. Keegi ei sunni. Toitumisnõustajad kõige vähem.

Kirgi kütnud arutelu

Arvamus: Tervislikult toituda on tore ja hea. Kilod kaovad, aga on üle mõistuse, kui paljust peab loobuma. Ei see süüa ega juua elementaarseid asju. Alati ei ole see ju võimalik, siis peaks muu elu täitsa elamata jääma.

Heikki MägiHeikki (Fitlap.ee peatreener): Võtaks järgemööda. Olen nõus, et kõike tõesti enam endale sisse süüa ei saa. On ju ülekaal siiski millegi (üldjuhul valede toiduvalikute) süü. Samas ei saa ma nõustuda sellega, et peab välistama elementaarseid toiduaineid. Enamikke toite on võimalik teha natukene tervislikumas võtmes.

Tervisliku all pean silmas seda, et need ka pikaks ajaks kõhtu täidaksid ning ei põhjustaks suuri veresuhkutaseme kõikumisi. See võib omakorda tekitada (ja suure tõenäosusega tekitabki) energialangust ning suunata meid eneselegi märkamatult veel ja veel sööma.

Samas on tervislikud pitsad, hamburgerid ja friikartulid täiesti tehtavad. Vaata meie lemmikute friikartulite retsepti siit.

Tuleb mõista, et ülekaal ei teki üleöö. See on kuid ja aastaid kestev ebatervislike toiduainete sissesöömise tulemus. Ja paraku sellest lahti saamiseks tuleb teha mingid korrektiivid.

Leia endale kava, mida on võimalik jälgida. Mitte kõik teenusepakkujad ei käsi sul süüa ainult porgandit ja kapsast.

Arvamus: Oled just lastega õue jõudnud, kui tiksub peale uus söögikord. Sööd ära, teed paar toimetust ja jälle söögiaeg 😂. Ajab ikka hulluks küll eksju?

Heikki (Fitlap.ee peatreener): Olen nõus sellega, et söögil ei tohi lasta oma elu juhtida. Samas on hea vorm seotud teatud regulaarsusega. Peame oma kehasid regulaarselt toitma eelkõige seetõttu, et ei lülituks sisse tema alahoiuinstinkt- talletada kõike, mis suhu pannakse.

Arvan, et aega neli korda päevas süüa leiab meist igaüks. Sellisel juhul on iga toidukorra vahe 4 tundi. Kui nüüd järele mõelda, ei tundu nagu erilise piinamisena. Või mis?

Arvamus: Kas toitudel peab nüüd tõesti kogust jälgima? Absurdne.

Heikki (Fitlap.ee peatreener): Paraku mingi elementaarne koguse jälgimine on vajalik. Ei ole ju mõeldav, et sööd täiesti valimatult ning piht muudkui saleneb.

Millise tasemeni sina oma portsjonikontrolli viid, on aga sinu otsustada. Mõnele sobib kõike kaaluda, mõni arvestab portsjoneid silmaga, mõni hoopis mingil kolmandal viisil. Leia endale see “õige”. Samuti saad sa ise otsustada, kui põhjalikuks mingi kava jälgimisel lähed. Kui tervet kava ei jõua jälgida, jälgi poolt.

Samas on siililegi selge, et mida täpsemalt sa tead, mis suhu liigub, seda parem.

Arvamus: “Kõik on ju muidu okei, aga no ärge hulluks minge. Jube lugeda inimeste paanitsevaid kommentaare pärast burgeri või kommi söömist. Et mis nüüd saab!!! Ei saa midagi, elate üle 😀. Ärge põdege nii palju, mis tehtud see tehtud!! Mitte toit ei pea juhtima meie päeva ja plaane, aga meie ise. Toidu jaoks tuleb sinna lihtsalt koht leida ja kui see alati ei õnnestugi ning peate sööma midagi muud, siis jumala eest sööge! Ikka parem, kui näljas olla ju!”

Heikki (Fitlap.ee peatreener): Olen nõus, et “stressata” ei tohiks. Aga siiski tuleks leida üles need põhjused, mis suunasid sind tegema selliseid valikuid. Nagu ka eespool kirjutasin, kommi- ja magusaisu on millegi tulemus.

Kas on selleks siis liigne süsivesikurikkus toidus, ärajäänud hommikusöök või mõni muu faktor.

Isud on millegi tulemus! Leia need põhjused.

Kui tulla tagasi kommide ja burgerite juurde, siis nädalas korra ühe patutoidukorra tegemine on lubatud. See on isegi soovitatav. See üks toidukord nädalas võib näidata kehale (ja ka sinu ajule), et kõik on kõige paremas korras ning ta võib rahumeeli jätkata oma rasvavarude tühjendamist.

Loe patustamisest siit.

Arvamus: Suvi on tulemas. Sellega koos valmivad marjad, mahlad, hoidised. No mis siis veel saab?! Lasete õunad mädanema ja marjad käärima puu otsas või jookseme kaaluga hoovi peal ning peenarde vahel 😂. Vabamalt naised ja rõõmsalt edasi!! Päevad pole vennad, ega kaalunumbrid jumalast! Kõik, mis peab kaduma, kaob niikuinii!!

Heikki (Fitlap.ee peatreener): Oma koduaia saadused on kindlasti äärmiselt tänuväärsed ning mädanema ei tohiks neid kindlasti lasta. Samas sõna “hoidised” seostuvad mulle kohe suurte suhkruhunnikutega ja need pole kaalu langetamise ja tervislikkuse mõttes kindlasti head valikud.

On ju suhkur maailmas ülekaalu põhjustaja number üks. Soovitan marju ja puuvilju süüa mõistlikult ning võimalusel ülejäänud saak sügavkülmutada. Või teha hoidiseid sügavkülma, ent siis ilma suhkrut lisamata.

Selline põnev, intrigeeriv ja otsekohene arutelu siis täna. Loodan, et sul oli sama põnev seda lugeda kui meil.

Parimat
Heikki Mägi



Kui artikkel meeldis, siis palun jaga seda!

Personaalne toitumiskava!


Saad ka edaspidi süüa tavalisi ja kiiresti valmivaid toite. Alusta kohe!

Vali periood

Vali maksemeetod