Kas mulle ikka sobib Fitlap?

Mõni päev tagasi saabus meie kirjakasti üks vahva ja väga eluline kiri. See kiri oli kohe nii praktiline, et otsustasin sellele avalikult vastata. Usun, et sellest on kasu paljudele meie klientidele.

On ju kaalu langetamisega seotud palju kuulu- ja mõistujutte ning nende vahel orienteerumine tavainimesele praktiliselt võimatu. Mis on õige, mis on vale? Mida võtta, mida jätta?

Kiri ise kõlas nii:

Tere!
Mina olen nüüd seda lehekülge uurinud ja uudistanud juba neli päeva. Registreerisin ennast kasutajaks ka ning olen järginud mulle pakutavaid menüüsid nende päevade jooksul. (grammikaalgi potsatas kohe ostukorvi). Ja mul on tekkinud nii palju küsimusi ja ka kõhklusi, kas Fitlap ikka on minu jaoks. Ma pean tunnistama, et esmalt kohkusin ära kogustest, mida ma süüa võin: need olid imepisikesed, vastupidiselt kasutajate öeldule. Ja ei, ma ei ole suure isuga ega vohmeldaja, teadlikult söön tervislikult ning väikesed portsjonid. No nüüd selle menüü järgi läksid kogused veelgi väiksemaks ja ma, ausalt öeldes, olen tundnud nende päevadel näljatunnet- söön, nii nagu pean ja joon nii nagu pean, aga kõht koriseb ja kogu aeg on tühi.

.

Jah, Fitlapi järgi toituma hakates võivad kogused eelnevate harjumustega võrreldes kas väheneda või suureneda. Oleme siiski täheldanud, et toidu kogused üldjuhul hoopis suurenevad. Sageli ei jõuta kõike etteantut isegi ära süüa.

Kui siiski peaks juhtuma, et toidu kogused vähenesid, soovitan valida retseptid, mis täidavad rohkem kõhtu. Tegime mõni aeg tagasi oma klientide seas küsitluse selgitamaks välja kõige kõhtu täitvamaid retseptid. Selle edetabeli leiad siit.

Nagu näed, seda edetabelit kroonivad omlett singi ja tomatitega ja juustune kaerakliipuder. Nende toitude portsud on ikka väga suured. Olen kindel, et sinu kõht saab täis.

Teiseks, proovi vältida “joodavaid” sööke. Selle all pean silmas seda, et kõik smuutid ja kokteilid võiksid jääda esialgu kõrvale. Need liiguvad sinu kehast kiiresti läbi ja jätavad su nälga, vaatamata sellele, et toitainete sisaldused on sarnased.

Samas pean ütlema, et olen piilunud just retseptide pärast seda lehekülge ning sellepärast ka siis liitusin. Hästi tore on see, et saab valida retsepte ja vahetada toiduaineid nendes, kuid mina näeksin veel sedagi võimalust, et jätta ära mingid asjad. Näiteks, kui ma teen tatraputru, siis ma ei taha sinna panna hapukoort või kohvikoort, tahaks niisama. Kui nüüd need ära jätta, võiks ju tatra kogus suureneda, aga seda see ju ei tee. Ja mõnikord tahaks lihtsalt niisama tatart süüa, ilma liha või muu lisandita. Siis on ju etteantud kogus nii väike, sest see ei suurene teiste ainete ärajätmise arvelt.

.

Mõte on ilus, ent päriselus see ei toimi. Kui asendame rasvu (hapukoor ja kohvikoor) sisaldavad toiduained süsivesikuid (tatar) sisaldavate toiduainetega tekitame endale ainult isusid juurde.  Asendada saab omavahel vaid sarnase toitainesisaldusega toiduaineid. Jälgime kullipilguga oma retseptide rasvasisaldust. Kui rasvu on sinu toidulaual piisavalt, tunned ennast hästi. Ja hästi tundmine on keha vormimise (dieedi) ajal määrava tähtsusega.

Ka panin tähele, et ma ei ole söönud nende päevade jooksul puhtaid puuvilju- jah, smuutide jm sees küll, kuid puhtal kujul mitte. Ka ei saa ma sellest aru, miks ei võiks süüa päeva jooksul mitu koduaiaõuna, mis on tervisele nii kasulikud. Ja kui ma õuna söön, siis ma ei soovi juustuviilu sinna kõrvale- jätaks ära.

.

Puhtal kujul on meie retseptides puuvilju küll, ent tõesti mitte nö uhkes üksinduses. Puuviljad on väga süsivesikurikkad, mistõttu pelgalt neist toitudes hakkavad kimbutama jällegi eespool mainitud isud ja nälg. Kui puuviljadele aga lisada sama toidukorra juures rasvu ja valke sisaldavaid toiduaineid (nt pähkleid või juustu), saab sellest mõnus ja kõhtutäitev ports.

Kaalust ka- neljanda päeva hommikul oli mu kaal tõusnud 900gr võrra, mis samuti paneb mind kahtlema, kas ma soovin jätkata. Pean endaga võitlust- ettenähtud retseptidega on mugav arvestada ja hoida oma toidukordadel silm peal, kuid samas teiselt poolt jällegi- kas ma ikka sobitun siia seltskonda?
Et asi oleks aus, siis ütlen, et olen 168cm pikk ja hetkel 60kg. Minu sooviks on kaotada vähemalt 6kg. Võibolla sellepärast ongi nii, et kogused peavad olema veelgi väiksemad, et saavutada soovitu? Ja teate, mulle meeldib siin lehel olla ja ringi “nuuskida”- lugeda blogisid ja imetleda suuri saavutusi. Palun inspireerige mind siin jätkama 😀

Heade soovidega,
K

.

Kehakaal on üks huvitav number. Huvitav seetõttu, et see ei pruugi alati anda kõige adekvaatsemat pilti sinu arengust.

Propageerime Fitlapis lisaks toitumisele ka treeninguid ning võib juhtuda, et kaalu tõstab hoopis treeningute tagajärjel suurenenud lihasmass. Lihased kaaluvad ju rasvast rohkem. Rasva läheb vähemaks, lihasmassi tuleb juurde.

Just sellel samal põhjusel tasub ennast lisaks kaalumisele ka mõõta. Kui mõõdud on vähenenud, ent kaal tõusnud, on siiski selge, et liigud õiges suunas. Meid huvitab ju siiski see, kuidas me välja näeme?

Teiseks. Sageli on suudetud oma kehad eelnevalt igasuguste imedieetidega ära väsitada. Ja ühtäkki normaalselt sööma hakates haarab keha korra sellest söögist “kinni”. Aga see läheb kohe üle ja kehakaal hakkab langema. Seepärast soovitame teha suuremaid järeldusi alles kahe nädala möödudes.

Parimat
Heikki



Kui artikkel meeldis, siis palun jaga seda!

Personaalne toitumiskava!


Saad ka edaspidi süüa tavalisi ja kiiresti valmivaid toite. Alusta kohe!

Vali periood

Vali maksemeetod