110086 kasutajat 492 retsepti

PERSONAALNE TOITUMISKAVA
SULLE JA SINU PERELE.

Langeta kehakaalu
lihtsate ja kiirete retseptidega


PROOVI TASUTA

Proovi TOITUMISKAVA 3 päeva täiesti tasuta!

Kas iga dieet töötab?


Kas iga dieet töötab?Postimehes ilmus mõni aeg tagasi artikkel, milles kirjutati Kanada teadlastest, kes uuringutele tuginedes tegid järelduse, et toimib absoluutselt iga dieet. Tuleb seda vaid jälgida ning sellest kinni pidada.

Vaatluse all olid:

Atkinsi dieet, Lõunaranna dieet, Kaalujälgijate dieet, Zone dieet, “Biggest loser” dieet, Jenny Craigi dieet, Ornishi dieet, Volumetricsi dieet ja Rosemary Conley dieet.

Mõni dieet on suhteliselt tundmatu, ent selge on see, et kõik need dieedid on üles ehitatud vägagi erinevatele põhimõtetele.

Liitu Fitlapiga tasuta

Madal rasv/kõrge süsivesik VS kõrge rasv/madal süsivesikDieet

Võrreldi omavahel madala süsivesikusisalduse, ent kõrge rasvasisaldusega ning madala rasvasisaldusega, ent kõrge süsivesikusisaldusega dieete. Tulemused olid päris üllatavad.

Leiti, et 12 kuu jooksul langes mõlemal grupil kaal keskmiselt täpselt samapalju- 7,3 kilogrammi!

Samas polnud kirjas, kuidas oli nende inimeste enesetunne, tervisenäitajad ning paljud neist suutsid need kaotatud kilod ka tulevikus eemal hoida. Ei mainitud, kas 7,3 kg kaotatud kilodest oli rasv või suures osas kaotatud lihasmass.

Tulemused tulemusteks, ent tegelikult ei saa me kaalu langetamise võrrandist neid faktoreid välja võtta. Vastupidi, need on kõige alus. Nendest sõltub sinu edu.

.

Kas nälgimine on efektiivne?

Dieedid töötavad ainult ühel  põhimõttel- söö vähem, kui sa ära kulutad ja tagad selle, et keha läheb enda rasvavarude kallale.

Selle loogika järgi on nälgimine loomulikult kiireim viis kaalu kaotada. Olen aastaid püüdnud inimestele selgitada, et kehakaalu kaotamise ja rasva kaotamese vahel on suur erinevus.

Julgen öelda, et 80% naistest söövad liiga vähe, misläbi iga alustatud dieet on äärmiselt piinarikas.

Tegelikkuses pole selline enesepiinamine üldsegi vajalik. Ilmselt üllatud meeldivalt, kui saaksid teada, kui palju sa tegelikult kehakaalu langetamise ajal süüa võid.

.

Usu mind, need kogused on päris suured.

KehakaalKehakaalu kaotus

Kui keskendud pelgalt kehakaalu langetamisele, kaotad lisaks rasvale ka väga suure hulga oma lihastest. Pole kahtlustki, et kiiresti langev kehakaalunumber võib sulle jätta mulje, et kõik töötab.

Ent see kaotatud lihasmass kulutas varem sinu kehas energiat. Ilma, et sa ise selleks midagi tegema pidid. See oli nagu suur summa pangaarvel, mis kogus intresse.

Vähem energiat kulutav keha tähendab seda, et pead hakkama eelnevast veel vähem sööma. Ja see on üks suur nõiaring. Ükskord tuleb sellele nälgimisele lõpp, sa hakkad uuesti sööma ning kõik sinu kaotatud kilod tulevad tagasi.

Liigne kalorite piiramine tekitab ka olukorra, kus sinu keha muutub äärmiselt ökonoomseks. Sinu jaoks on selline olukord täiesti ristivastupidine soovitule.

.

Keharasva kaotus

Kuidas siis olla kindel, et kaotad ainult keharasva?

100% surmkindlalt töötavat valemit ei ole, ent kindlaim viis on jälgida, et kehakaalu langus ei ületaks 0,5-1 kg nädalas.
Tundub vähe?

Tegelikult ei ole. See teeb aasta jooksul 26-52 kg!

Veelkord tuletan meelde, kaalu langetamisel on tähtis kvaliteet, mitte kvantiteet. Kaota rasva, aga mitte lihaseid.

Seepärast ei saa ma alustuseks kuidagi kiita dieeti, kus kaotati nädalaga 5, 6 või 7 kg? Ebareaalne on kaotada nii lühikese ajaga sellist hulka keharasva. Äriliselt on see muidugi kavade koostajatele meeltmööda. Mida rohkem ja kiiremini klientide kaal langeb, seda kiiremini jutud nende “supervõimetest” levivad ning seda rohkem teenitakse.

Tegelikult rikutakse teadlikult oma klientide tervist.

Kui eesmärk kaotada kaalu, siis võib tõesti öelda, et nälgimisdieedid töötavad.

Aga mis hinnaga?

Edukas dieet on see, mida suudetakse ilma erilise jõupingutuseta jälgida igavesti.

.

Enesetunne loeb

Enesetunne on dieedi ajal üks tähtsamaid faktoreid üldse. Tühi kõht ajab mingil hetkel kindlasti (üle) sööma. Ja siinkohal ei tee sulle karuteenet pelgalt nälgimine, vaid ka valed toiduained ning toitained.

Kui sinu toitumiskava on väga madala rasvasisaldusega, on päris kindel, et nälg on sinu truu kaaslane. Rasvad hoiavad sinu kõhu täis ning isud eemal. Teisalt ei ole vajadust ka süsivesikuid täielikult eemaldada.

Täielik süsivesikutepuudus võib väljenduda:

  • pidevas kehvas tujus, sest langeb “hea tuju” hormooni serotoniini tase;
  • vähenenud kilpnäärmehormoonide produktsioonis, mistõttu on sul raskem kehakaalu langetada.

Seepärast arvan, et ükski äärmus ei ole hea.

Toitumiskavad, mis keskenduvad pelgalt kalorite lugemisele, ei pruugi olla jätkusuutlikud.

On ju suur vahe, kas jood pudeli magusat limonaadi või sööd selle asemel sama kalorisisaldusega korraliku lõunaprae.

Parima tulemuse annab ikka toitumiskava, mis hoiab kõhu täis, ei lange ekstreemsustesse ning on elukestvalt jälgitav.

.

Võtan oma pika jutu kokku öeldes, et dieedi efektiivsust ei saa hinnata ainult kadunud kilode arvuga, vaid arvestada tuleb ka teisi faktoreid.

Iga dieet ei tööta! Fitlap töötab!

Liitu Fitlapiga tasuta

Toimi nutikalt
Heikki

Kasutatud allikad: postimees.ee

 


Heikki Mägi
1123336 lugemist / 159 fänni
Minust

Olen Fitlap.ee keskkonna peatreener ja üks loojatest. Olen kindel, et Fitlap.ee kavasid on lihtne jälgida ja need sobituvad kenasti sinu elurütmiga. 

Ma kasutan Fitlapi, kuna:

Kuigi olen selle keskkonna üks loojatest, kasutan ka ise igapäevaselt Fitlap.ee toitumis- ja treeningkava. Fitlap.ee juures meeldib mulle see, et asjad on lihtsad ja selged. Lisamõtlemist ei pea tegema, kogused on ju ette antud. Valida saan väga suure hulga retseptide vahel. Asendamatu on ka retsepti sees toiduainete vahetamine.

Mina kasutan Fitlapi ja soovitan seda ka sulle!

Tee endale tasuta konto siin!
Blogijad

Viimased postitused


Astu esimene samm ja tee oma unistused teoks!


Soovid langetada kaalu ja saavutada oma unistuste keha? Parim aeg alustamiseks on just nüüd. Fitlap on sulle, kui soovid ilma nälga tundmata kaotada keharasva ning muutuda tervemaks.

Kuidas alustada?

  • Täida ankeet
  • Liitu
  • Hakka kaotama keharasva