Toitumiskava 3 päevaks tasuta! Kasuta kohe
Sulge

Appi! Kas ma söön alla oma baasainevahetuse?

Baasainevahetus ja kaalu langetamiseks vajalik toidu hulk – viimasel ajal on nende teemadega seoses kerkinud ülesse päris mitmeid arutelusid.

Täpsemalt küsis Ingrid meilt küsimuse: “Kas kaalu langetamise perioodil tohib toidu päevane kaloraaž jääda allapoole baasainevahetuse vajadustest?”

Enne, kui läheme konkreetse vastuse juurde, paar sõna baasainevahetuse kohta üldisemalt.

Mis on baasainevahetus (BAV)?

Sisuliselt iseloomustab baasainevahetuse näitaja seda kalorite hulka, mille põletab sinu keha päevas ära ilma igasuguse füüsilise koormuseta.

Üldiselt moodustab see 70% päevasest kogukulutusest, ligikaudu 30% vajab sinu keha veel lisaks toidu seedimisele ja kehalisele aktiivsusele.

Pane tähele – kui teed meeletult trenni või füüsilist tööd, võivad need omavahelised “jõujooned” ka omajagu muutuda. Kehaline aktiivsus on oma keha muutmisel äärmiselt võimas relv.

Aga kiire näide numbritest:

Naine, 35-aastane, kehakaal 70 kg, pikkus 165 cm. Selliste mõõtudega naise baasainevahetuse arvutuslik kaloraaž on ca 1450 kcal. See on siis energiahulk, mis kulub ära ilma füüsilise aktiivsuseta.

Vahemärkusena – baasainevahtuse väljaselgitamiseks on internetiavarustes olemas terve rida kalkulaatoreid.

Kui lähtuda nüüd 70%-30% suhtest, vajab see naine kehakaalu säilitamiseks päevas ca 2070 kcal.

Aga kui soovin kehakaalu langetada?

Selleks, et kehakaal ja rasvaprotsent langeks, on vaja tekitada kehale väike energiadefitsiit. Ilma defitsiidita jääks kehakaalu number lihtsalt muutumatuks.

Tavaline soovituslik defitsiit on vahemikus 400-500 kcal päevas. See tagab selle, et kehakaal langus jääb mõõdukasse vahemikku, samas ei lähe keha nö “näljarežiimile”.

Kõike arvesse võttes on eespool kirjeldatud naise kaalu langetamiseks sobilik kaloraaž kuskil 1570-1670 kilokalorit päevas. 

Nagu näed, on see number baasainevahetuse näitajast siiski suurem.

Kui rääkida Fitlapi algoritmidest, siis meie süsteemis on selliste näitajatega inimese kaalu langetamiseks ette nähtud kogukaloraaž ca 1600 kcal.

Siiski peab tõdema, et meie kehad ei ole päris Exceli tabelid ja vahel võib olla vajadus ka väikeseks korrektsiooniks. Selle tarbeks oleme lisanud oma keskkonda võimaluse oma kaloraaži kas siis suurendada või vähendada.

Kui näed, et kehakaal langeb liiga kiiresti (kiiremini kui 1 kg nädalas) või tunned ennast liiga näljasena, on aeg oma toidu koguseid tõsta. Meenutan, et tegemist ei ole sprindi, vaid ikka maratoniga. Ja elustiili muutusega kogu eluks.

Mida rohkem, seda uhkem.

Olen alati rõhutanud, et mida suurema toidu kogusega sa oma kehakaalu langema saad, seda parem. Vähendada saad jooksvalt alati. Kohe alguses “kraanid liigselt kinni keerata” ei ole hea mõte.

Kuula oma keha ja tee vastavalt sellele vajadusel muudatusi.



Kui artikkel meeldis, siis palun jaga seda!

ALUSTA TOITUMISKAVA KASUTAMIST KOHE!


Fitlap toitumiskava aitab saleneda ja saavutada unistuste vormi. Saad ka edaspidi süüa tavalisi, kiiresti valmivaid ja maitsvaid toite.

Vali periood

Vali maksemeetod