Toitumiskava 3 päevaks tasuta Liitu kohe!
Sulge

5 nippi, kuidas võidelda sügismasendusega

Hiljuti pöördus meie poole Delfi eriväljaande Naisteka toimetus ja uuris, kuidas võitleb sügismasendusega Fitlap.ee tiim. Panime neile kokku 5 nõuannet, mida jagame suurima hea meelega ka meie lugejatega.

5 nippi, kuidas võidelda sügis- masendusega

Kuumast suvest on ühtäkki saanud pime sügis. Kuigi langevad lehed ja kirju loodus võivad olla hingematvalt ilusad, tekitavad pikenevad ööd siiski paljudele meist sügismasendust.

Kuidas siiski leida sügisel jõudu olla rõõmus?

1. Hakka hommikuinimeseks ja viibi palju õues

Päevad on lühikesed, ööd pikad. Kui avad silmad alles keskpäeval, jääb sinu tuju tõstvat valget aega ilmselgelt väheseks. Proovi viibida kõige valgemal ajal vähemalt 30 minutit õues. See aitab edukalt võidelda kurbusega, sest õues on valgus kordades heledam, kui toas.

2. Tarvita D-vitamiini

80% Põhjamaa inimestest on 9 kuud aastast D-vitamiini puuduses. Päikesevalgust, mis aitab meil D-vitamiini toota, ju ei ole. D-vitamiinil on täita terve hulk ülesandeid, milledest üks peamisi on meie luude eest hoolitsemine.

Ent D-vitamiin on tugevalt seotud ka meie tujude ning energiatasemega.

.
Seepärast on ülimalt asjakohane tarvitada pimedal ajal D-vitamiini lisaks toidulisandite näol.

3. Sea endale eesmärk

Suvi on just läbi saanud ning jõulud veel mägede taga. Pole ju põhjust ennast treenimise ja tervislikult toitumisega kurnata. Või siiski? Ülimalt rumal on selle mõne kuu jooksul lüüa käega kõigele seni saavutatule. See muudab sind lihtsalt veel kurvemaks ning nukramaks.
Rajalt kõrvale kaldumise vältimiseks sea endale mõni lihtsam eesmärk. Olgu selleks siis 3 korda nädalas treenimine või 4 korda päevas söömine. Midagi lihtsat ja jälgitavat.

4. Vali toite targalt

Pimedal perioodil toodab keha vähem õnnehormoon serotoniini. Seepärast üritab sinu keha alateadlikult suunata sind sööma toiduaineid, mis suurendavad selle õnnehormooni tootmist. Ja nendeks toiduaineteks on loomulikult ohtralt süsivesikuid sisaldavad ning sageli ka ebatervislikud toidud. Lisaks sellele, et liiga süsivesikurikkad toidud paisutavad sinu pihta, muudavad need sind ka uniseks.

Olukord, mida me tegelikult päeval keset argitoimetusi üldse ei vaja. Seepärast alusta päeva korraliku hommikusöögiga. Jälgi, et saaksid hommikusöögist korralikult nii rasvu kui ka valke. Ideaalne hommikutoit on näiteks omlett. Sellega tagad endale energilise ja isudevaba päeva. Ning mis kõige tähtsam, kontrolli all püsiva kehakaalu. On ju suurenev kaalunumber üks suurimaid stressitekitajaid.

5. Treeni

Treenimine vallandab meis teatud õnnetunde. See tunne on kindlasti inimeseti erinev, mõnda muudab õnnelikuks raskustele vaatamata tehtud treening, teist laeb postiivne ja emotsionaalne treener. Olgu põhjused millised tahes, treenimine teeb meid kõiki rõõmsamaks. Eriti kasulik on treenida kohe hommikul. Niimoodi oled tegus ja õnnelik kogu päeva vältel. Kui ise ennast ei usalda, leia endale treeningpartner. Koos on kergem.

Ilusat rõõmsat sügist
Heikki, Rene ja Gaidi



Kui artikkel meeldis, siis palun jaga seda!

Personaalne toitumiskava!


Saad ka edaspidi süüa tavalisi ja kiiresti valmivaid toite. Alusta kohe!

Vali periood

Vali maksemeetod