Suvepakkumine - 30% Kasuta kohe

Alaselja väsimus (ja valud) – põhjused ja leevendused

Peale mu sumisevat rahulolu pakkuvat järvekõndi oli mul võimalus juttu ajada ühe füsioterapeudiga, kes meil spordibaasis koos koondise noortega peatus. Mul on viimasel nädalal mureks olnud alaselja väsimus. Valuks ei saa seda päris nimetada aga natuke häirib ja tahaks pidevalt selga kummi ajada, siis on nagu kergem olla. Mõtlesin, et kas tõesti sellest, et seljalihased on nõrgad (mida ma eriti uskuda ei tahtnud) või kui ikka siis kas harjutused tulevad hästi välja sellepärast, et konpenseerin neid tehes hoopis teiste lihastega või… mis värk sellega on. Kurtsin oma häda ja sain teada palju uut infot. Panen kirja, et meeles püsiks ja jagan teilegi, usun, et ma pole päris ainuke ehk selle hädaga. Siin rohkem kui üks treeningutega alusatanu ;).

Põhjustest. Alaselja väsimus ja valud võivad aga ei pruugi tuleneda sellest, et sisemised lihased on nõrgad. Üldiselt on see levinud probleem, kui alustatakse spordiga (kui seda häda ei ole varem välja löönud). Kuna nii reie eesmised kui tagumised lihased ja puusapainutaja lihas (ning ka kõhulihased) saavad suure tõenäosusega treeningutel suurema koormuse ja lähevad vähem või rohkem pingesse, siis see tekitabki koormuse alaseljas, kus häda välja lööb. Kui häda on varem ka olnud, siis kindlasti on üks mõjuritest ka ülekaal.

Leevendused. Variante on palju, alustada võib lihtsamatest ja otsida parimat ning kindlasti eri versioonide kombineerimine annab parema tulemuse (mina usun mitmekesisusse, igal pool :)).

Teipimine. Ei olevat teaduslikult tõestatud abi aga füsioterapeudi sõnul tema kogemus näitab, et sellest saab abi. Otsingusse lower back pain taping ja saab infot eri viisidest, kuidas teipida. (Kinesio)teipi saab apteegist ja kindlasti leiab kellegi, kes aitab paigaldada.

Foam roll. Poest saadaval umbes 20 raha eest, sellel rullida terve selja ulatuses kuni tuharani (kaasa arvatud). Taas abiks otsing eri viiside leidmisel.

Puusapainutaja lihase venitus. Ja muud ümberkaudsete lihaste venitused. Puusapainutajat pidavat raske ise venitada olema aga huvi korral aitab igasuguseid venitusharjutusi leida taas sõber Google (eesti keeles puusapainutaja lihase venitus või alaseljaga eri sõnastuse kombinatsioonid ja inglise keeles nt lower back pain exercises).

Massaaž. Seljamassaaž aitab leevendada pingeid. Leia endale sobiv (spordi)massöör ja naudi ;).

Body balance treeningud. Pidi hästi aitama ja mitmekesisusele tuleb ainult kasuks. Kindlasti ka muus :).

Muu hulgas tuli juttu ka plangu tegemisest. Soovitas, kui on suutlikus plangu asendis püsida kauem kui minut, muuta seda dünaamilisemaks eri liigutustega (nt käsi või jalgu kordamööda tõsta, abiks leidlikkusele taas sõber Google ;)).

Mina kindlasti proovin üht kui tesit, alustan teibiga ja kui kogemused mingeid tulemusi annavad jagan teilegi.

Olge rõõmsad ! 🙂

Pilt Pintrestist



Kui artikkel meeldis, siis palun jaga seda!

ALUSTA TOITUMISKAVA KASUTAMIST KOHE!


Fitlap toitumiskava aitab langetada kaalu ja saavutada unistuste vormi. Saate ka edaspidi süüa tavalisi, kiiresti valmivaid ja maitsvaid toite.

Vali periood

Vali maksemeetod

Mobiilimakse

Ühe kuu makse

Tellimuse summa lisandub igakuiselt telefoniarvele.

14.99€ kuus

Valitud

Sisesta oma telefoni number

Peale numbri sisestamist saadame sulle SMSiga kinnituskoodi.

Sinu mobiilimakse õnnestus

Konto olemas? Logi sisse