84825 kasutajat 424 retsepti

PERSONAALNE TOITUMISKAVA
SULLE JA SINU PERELE.

Langeta kehakaalu,
ole terve ja hoia kokku raha.


PROOVI TASUTA

Proovi TOITUMISKAVA 3 päeva täiesti tasuta!

Jaga Facebookis
Kuidas ma koostan toitumiskava
14.02.2017

Täna mõtlesin kirjutada sellest, kuidas ma olen harjunud perele nädala toitumiskava koostama. Mulle väga meeldib, et kõik on lihtsaks tehtud ning ma ei pea iga päev poes mööda riiulivahesid jalutama ja nuputama, et mida perele süüa teha. Teen lihtsalt Fitlapi lahti ja hakkan retseptipilte vaatama. Nii on hästi lihtne aru saada, mille järgi parajasti isutab. Vahel on ka lapsed mingit soovi avaldanud ja siis püüan selle retseptide hulgast üles leida või mõne retsepti sobivaks kohandada.

Üldiselt meeldib mulle korraga nädala plaan paika panna ja korraga ka kõik vajalikud toiduained poest ära osta. Vahel tõesti tuleb mitu korda poodi minna, kui keegi on kogemata midagi otsa söönud või on miski ununenud või halvaks läinud (suvel viskasin kahjuks üsna tihti kanafileed minema, no lihtsalt läks halvaks, kui unustasin kohe kanaroogi valmistada).

Esimese asjana, enne nädala toitumiskava koostamist, kontrollin, mis mul külmkapis veel alles on. Kuigi üritan osta vaid nii palju toitu kui kindlalt ära sööme tuleb vahepeal ikka mingeid ootamatusi ette, nagu näiteks unustab mees oma lõunasöögi koju ja ma lükkan selle siis järgmisele päevale või kutsutakse meid ootamatult kuskile külla ja selleks päevaks planeeritud õhtusöök jääb mõneks teiseks söögikorraks.

Kui olen vaadanud, mis kodus olemas on, hakkan nende toiduainete järgi retseptide hulgast sobivaid valikuid otsima. Enamasti teen topelt koguse sama sööki, kuid söön päeva ikka kõik korrad erinevat toitu. Näiteks teen tavaliselt pühapäeviti valmis kaks hommikusööki ja kaks lõunasööki, mida sööme siis esmaspäeval ja teisipäeval. Esmaspäeva õhtul teen valmis kaks õhtusööki, üks samaks ja teine järgmiseks päevaks. Teisipäeval siis teen jälle kaks hommiku- ja lõunasööki ning kolmapäeval kaks õhtusööki. Iga päev teen natuke. 

Tavaliselt kontrollin ka kalendri üle, et mis sündmused kellelgi plaanis on. Selle järgi tean kui kellelegi süüa teha vaja pole, näiteks kui mingid sünnipäevad või väljasõidud vms plaanis on. Veel vaatan selle pilguga, et kui palju mul endal aega on, et köögis mässata. Mõnikord on õhtuti rohkem tegemist ning sellisteks päevadeks valin kokkamiseks mõne kiiresti valmiva retsepti.

Seejärel vaatan, kas toitumiskavas on kõikide sööjate nimede ees ikka n.ö linnukesed märgitud ja vahl teen ka mõned asendused. Näiteks kui ühes plaanitavas retseptis on kirjas 15% juust ja teises 24% juust, siis enamasti katsun kõik sama rasvasisaldusega juustuks ümber muuta. Saab osta ühe korraliku tüki, mitte mitut väikest. Sama ka kohupiimadega, mida on 3% või 5% jne, muudan kõik ühesuguseks. Läheb vähem toitu raisku.

Ja lõpuks koostangi ostunimekirja. Mõnikord kontrollin veel üle, kui palju näiteks kodus õli on, mida ma iga kord kindlasti ei osta või ega sool pole otsa saanud. Ühesõnaga sellised elementaarsed asjad, mis ma katsun kodus ikka tagavaraks hoida.

Ning viimaseks teen mõnest poest tellimuse interneti teel. Hoiab mul kõvasti aega kokku ning annab kohe ka ostukorvi hinnast ülevaate. Lisaks ei teki kiusatust igasugu jama kärru laduda. Minu lemmikuks on praegu Prisma, mis sest, et nad koju kaupa ei too aga mulle meeldib nende hinnaklass, tootevalik, teenindus ja Prisma on mulle ka sobivas asukohas.

Praegu kirja panduna tundub jube keeruline süsteem aga tegelikult läheb kõik kiiresti ja on juba ammu harjumuseks saanud.

Eneli on valinud enda tervisliku eluviisi abikäeks Fitlapi ning soovitab seda ka sulle.


Astu esimene samm ja tee oma unistused teoks!


Soovid langetada kaalu ja saavutada oma unistuste keha? Parim aeg alustamiseks on just nüüd. Fitlap on sulle, kui soovid ilma nälga tundmata kaotada keharasva ning muutuda tervemaks.

Kuidas alustada?

  • Täida ankeet
  • Liitu
  • Hakka kaotama keharasva



Ei, aitäh. Ma ei soovi endale tasuta toitumiskava.