120274 kasutajat 505 retsepti

PERSONAALNE TOITUMISKAVA
SULLE JA SINU PERELE.

Langeta kehakaalu
lihtsate ja kiirete retseptidega


PROOVI TASUTA

Proovi TOITUMISKAVA 3 päeva täiesti tasuta!

Kuidas mina näljatunde vastu võitlen?


Tere taas fitlap'arid!

 

 

Mõtlesin, et panen siia kirja need nipid, mida mina kasutan näljatunde vastu. Olen meie FB grupis tähele pannud, et inimesed jagunevad laias laastuks kaheks:

1) need, kellel on tõsiseid raskusi nende "hiiglaslike" protsjonite ärasöömisega

2) need, kes võitlevad pidevalt tühja kõhu, näljatunde ja erinevate isudega.

Pean tunnistama, et enamasti kuulun ka mina siiski sellesse teise gruppi, kelle kõht läheb kiirelt tühjaks ja tihti tunnen, et "sööks veel ühe sama suure portsjoni lisaks". Tühi kõht teeb mind aga ärevaks ning pahuraks ja lõpuks kannatab selle tõttu hoopis minu pere.

Seetõttu olen üritanud enda jaoks leida neid nippe, et sellest raskusest üle saada ja pean tunnistama, et seda on võimalik parandada. Järgnevalt siis räägin nendest natuke lähemalt.

1) Vali toidud, mis on koguseliselt suuremad.

Jajaaa, sellest pasundavad siin kõik juhendid, räägivad Heiki ja Rene ning ka teised kasutajad. Siiski ei saa ma öelda, et minu puhul see päris üks-ühele toimib. Võtame näiteks supid. Tõesti, protsjonid on üpriski suured ning tihti ei jõua ma kogu protsjonit korraga ära süüa, sest kõht oleks esialgu väga punnis. SAMAS läheb mul tunni-kahe pärast kõht uuesti sama tühjaks! Järelikult pole see supi variant minu jaoks kõige parem. Samasi olen avastanud enda jaoks oa-singisalati, mis on väga maitsev ja täidab minul pikaks ajaks kõhtu. Hommikuti on minul üheks "suurimaks" toiduks koorene kaeraklii puder.

2) Poolita üks toidukord

MIna olen teadlikult üritanud planeerida päevas üheks toidukorraks sellise söögi, mida saan koguseltsuurema portsjoni. Kui ma seda korraga ära süüa ei taha/jõua, siis panen osa kõrvale ja söön nö "viienda" toidukorrana. Ega ma 100% kindel pole, et kas see on meile kaalulangetamise seisukohalt hea, aga kuskilt nagu meenub, et ka juhendite järgi on see lubatud. Ja igal juhul on see parem variant, kui süüa midagi kavavälist või anda järele oma isudele.

3) Lisa rohkelt vabavara

Tõesti, seda ma tka eha üritan. Suvel oli mu lemmikvabavaraks kurgi-tomatisalat. Samuti on hetkel näiteks suvikõrvitsa uputus ning õnneks on tegu toorainega, mis otseselt maitsenüansse toidus ei sega/lisa ja pigem annabki "massi" juurde. Mina olen päris usinalt suvikõrvitsat ka sügavkülmutanud, et talvel saaks samamoodi jätkata.

4) Tee trenni

Minu jaoks on tihti end väga raske treenima motiveerida. Aga kui ma sellega juba alustan, siis enamasti teen isegi kaks treeningut päevas. Treenimise juures on minu jaoks kaks plussi. Esiteks on neljas toidukord täissuuruseks portsjon ning lisaks tekitab trenn minus täiskõhutunde ning võtab mõneks ajaks just kui näljatunde ära. Päris tihti on nii, et nendel päevadal, kus teen hommikul trenni Fitlapi video järgi ning näiteks õhtul lisaks natuke sõudeergomeetrit, siis olen pigem hädas suurte portsjonitega ja valin teadlikult üheks toidukorraks mingi meeldiva snäki või smuuti. Igat pidi win-win olukord- treening soodustab kaalulangust ning parandab keha toonust ja lisaks ei pea ma võitlema isude ja näljaga!

5) Üheks toidukorraks "magustoit"

Üheks suureks isuks, millega ma võitlema pean, on magusaisu. Kui vahel tuleb ette päevi, kus ma justkui kordagi magusale ei mõtle, siis enamasti tahaks ikka iga päev millegagi maiustada. Minu lemmikuks hetkel on näiteks krepid kohupiimaga- magus ja toitev! Kookide puhul olen enamus kavas olevatest ära proovinud ja pean ütlema, et "not my cup of tea". Pigem eelistan pannkooke, kreppe, kohupiimamagustoite smiley

Päris ausalt öeldes ei ole ma ka eriline stevia fänn. Mitte selle kõrvalmaitse tõttu, vaid pigem selle tõttu, et tegemist on siiski suhkruASENDAJAGA ja mitte just kõige looduslikuma aseainega suhkrule. Kas meie organismil seda tegelikult ikka vaja ka on? Võimalik, et see aitab samuti natuke selle magusaisu kontrollida.

6) Otsi tegevust

Enamasti tekib kiiremini tühja kõhu tunne ning mõtted "tahaks midagi head"siis, kui ma päev otsa kodune/tubane olen ning diivanil telekat vaadates aega veedan. Samas sellistel tegusatel päevadel, kus käin ja asjatan koolis või linna peal, pean hoopis endale meelde tulemata, et ikka õigel ajal söön. Natuke keerulisem on minu jaoks veel see, et peaksin alati nendeks päevadel endale toitu kaasa valmistama, kuid see tundub minu jaoks praegu veel tüütu, jääb ajapuuduse taha ning vajab suuremat organiseeritust. Seega tuleb ikka ette neid hetki, kus õhtuks on kõht nii tühi, et ikka saab midagi mitte-kavasse kuuluvat söödud. Seega toimib see nipp küll näljatunde vastu, aga korrekstelt kavas püsimiseks tuleks arvestada suurema planeeritusega. 

7) Joo piisavalt vett

Noh, olgem nüüd ausad- enamik päevi ei joo ma nii palju vett, kui meile fitlapis soovitatav on. Suvel oli see lihtsam, sest palavate ilmadega oli ikka janu suurem, aga nüüd sügisel enam sellist jänutunnet väga ei tekigi. Päris tihti pean endale ikka meelde tuletama, et joo nüüd natuke vett ka. Kui rääkida sellest, kuidas vesi minu puhul söögiisu vastu aitab, siis vahel ikka võtab natukeseks ajaks selle tühja kõhu tunde ära. Siiski minu puhul ENAMASTI see trikk ei toimi ja sellele ma eriti ei looda. Aga eks ma katsetan ikka, et ehk on abi 🙂

 

Nonii! Need olid siis minu nipid. Mida teie kasutate näljatundega ja isudega võitlemiseks?

 

Alati teie,

K.T.

Mina kasutan Fitlapi ja soovitan seda ka sulle!



Eat, sweat & get fit
3451 lugemist / 3 fänni
Minust

Olen 29aastane pereema, kes kõikide oma kohustuste kõrvalt üritab leida endas piisavalt motivatsioooni, et elada tervislikku eluviisi- Fitlapi eluviisi.

Ma kasutan Fitlapi, kuna:

Fitlap motiveerib, juhendab ja suunab tervisliku elu poole, kuid samal ajal annab nii suure valikuvabaduse teha ise otsuseid.

Mina kasutan Fitlapi ja soovitan seda ka sulle!

Tee endale tasuta konto siin!
Blogijad

Viimased postitused


Astu esimene samm ja tee oma unistused teoks!


Soovid langetada kaalu ja saavutada oma unistuste keha? Parim aeg alustamiseks on just nüüd. Fitlap on sulle, kui soovid ilma nälga tundmata kaotada keharasva ning muutuda tervemaks.

Kuidas alustada?

  • Täida ankeet
  • Liitu
  • Hakka kaotama keharasva