83964 kasutajat 424 retsepti

PERSONAALNE TOITUMISKAVA
SULLE JA SINU PERELE.

Langeta kehakaalu,
ole terve ja hoia kokku raha.


PROOVI TASUTA

Proovi TOITUMISKAVA 3 päeva täiesti tasuta!

Jaga Facebookis
Mina vs jaanuar
02.02.2017

Eelmisel korral kirjutasin otsusest säilitamise režiimile tagasi pöörduda 68,5 kg juures või 1.veebruaril – kumb iganes saabub esimesena. 1.jaanuari hommikune 70,9 vilkus veel valusalt silme ees, kuid õnneks seda numbrit nägingi vaid selle ühe korra. Eile siis sai põnevusega kaalule astutud, tunne oli tugev, kaks korralikku päeva (peale minule tavalist „roosakat“ nädalavahetust) seljataga…. Ning kaal kuvas ette numbri 68,7 🙂 Endalegi üllatuseks ei häirinud see mind sugugi, et need 200 grammi eesmärgist puudu jäid, vaid hing täitus kummalise rahuloluga, et lõpuks ometi saan säilitamise peale tagasi. Muidugi oleksin võinud seda juba varem teha, aga olin endale pannud paika teatud plaani ja tahtsin selle ikka lõpule viia. Polnud ka põhjust olnud varem muudatust teha.

Rõõmustasin numbri üle, kuna see oli jaanuari väikseim ja tundus, et olen ka alistanud detsembri alguse numbri – ehk kuuajase viivitusega olen lõpuks ometi plussivaba! Nii mõtlesin seni, kuni mälu värskendamiseks meie vana tabeli lahti võtsin ja seal seisis minu stardikaal 1.detsembril – 68,6 😀 Muigasin endamisi ja tõdesin, et see väljakutse jäi mulle isegi ühe lisakuu järel alistamata 🙂 Kuid jaanuari recovery -2,2 kg näol õnnestus siiski ideaalselt ning saan rahulikult eluga edasi minna.

Jaanuar (või tegelikult see 1,5-kuuline ajutine langetusrežiim üldse) jättis päris palju mõtlemisainet. Kasvõi see, et miks ma niimoodi pelgasin jälle säilitamisele naaseda? Nagu varem kirjutasin, siis esines siin jaanuaris ikka 2-3 kavavälist toidukorda nädalas (kui mitte öelda päeva, kuigi päris sellist päeva, kus ükski toidukord kavas polnud, mul ikka ei olnud) ja see paneb muretsema, et kui samamoodi jätkan, suuremate kavakogustega, hakkan ehk juurde võtma? Kuid otsustasin, et kui langetusrežiimil olles, ka selliste patustamistega, mul kaal langes, siis säilitusrežiimil peaks vast ikka pigem säilima (ja kaalu tõstmise puhul siis tõusma) 🙂 …Võibolla väike enesepettus, aga võiks ju nii olla. Ja see ka julgustab, et ma usun, et säilitamise koguste juures mul nii palju kiusatust ei ole muude toitude vastu. Eilne päev säilitades oli küll kõvasti lihtsam (suurema täiskõhutundega), kui päev enne seda. Viimaks, ma usun, et minu kasuks töötab see, et ma iga päev tõesti ei tunne vajadust midagi muud süüa. 4-5 päeva nädalas saan kenasti kavas mööda saata (siiski, väikeste oma modifitseerimistega, aga see selleks praegu) ning nende kõrval siis ongi need paar kehvemat päeva.

Kõheldes säilitamisele tagasi siirdudes ma kaalusin ka alustada -10% või -20% pealt, siis aga jätsin selle mõtte. Kaloraaži silmas pidades (ja seda, et mul pole kombeks ega tahagi harjumust tavalisel nn reapäeval midagi niisama lisaks võtta) lähen all in ja vajadusel hakkan jooksvalt korrektuure tegema. "Lohutasin“ end ka sellega, et natuke väiksemad on mu kogused ikkagi võrreldes sügisese ajaga – vahepeal on beebi („beebi“ saab sel kuul 1-aastaseks, niiet viimane aeg vist tema sedasi nimetamisest end võõrutada 😀 ) suures osas tavatoidule üle läinud ja mu kogused on sellevõrra ka Fitlapis väiksemad. Enne pelgasingi, kuidas harjun peale imetamise lõppu oma toidukoguste vähenemisega ja nüüd see vahepealne ettevõtmine aitas ilusti selle ülemineku ära teha.

Jaanuari kaalulangust toetas kindlasti ka järjepidev võimlemine. Ma ei jõua oma PiYo-t ära kiita! 🙂 (kommentaaride ja mõne video põhjal olen aru saanud, et kohalikes klubides BodyArt tunnid on midagi sarnast). Mulle tundub esimest korda elus, et mu kõhul on tõesti silmaga midagi lihase sarnast näha! 🙂 Ning jalad oleks nagu pikemaks ja saledamaks veninud 😀 Isegi mõõdud on sentimeeter siit-sealt väiksemaks läinud, aga ma polnud neid nüüd paar kuud uuendanud ja väga sentimeetri kaupa seal järge ei aja – alati oleneb täpsest kohast, kust mõõta jne

Igal juhul, see treening mõjub mulle hästi ja ka puhkeolekus tunnen, kuidas tahaks selga sirgemana ning kõhtu sees hoida ja üldse igatpidi pikem ja kitsam paista 😀 Kaalusin isegi riputada siia üles võrdluspildid oma –ee- kõhupiirkonnast, et enda kujutlusele kinnitust (või ümberlükkamist 🙂 ) saada. Aga võibolla see ei sobi või siis äkki teen seda, kui kogu 2-kuuline programm läbi. Ma vist päris kahe kuuga hakkama ei saa, kuna olen ettenähtud graafikust (6 trenni nädalas) veidi maha jäänud, aga 5-6 korda nädalas ikka saab enamasti tehtud.

Veebruar saab siis olema (jälle) esimene säilitamise kuu, ootan isegi põnevusega, mida hakkab tegema kaalunumber ja kas minu isud/tujud/tahtmised ka kuidagi muutuvad. Mis puudutab toitumist, siis olin juba mõni aeg tagasi aru saanud, kui automaatselt mul see praegu toimub. Mis pole tingimata hea asjaolu. Toidud on muidugi maitsvad, naudin nende tegemist ja söömist. Aga "liin" töötab koguaeg retsept-kogused-valmistamine-söömine. Mõne üksiku päeva olen ka makrode tasakaalu jälginud ning olen teinud selgeks, palju kaloreid toitumiskava mulle annab. Aga ma ei ole mõttega vaadanud oma taldriku peale ega mõelnud, mida ma seal näen. Jah, ma tean laias laastus, kust saan valku, millest tulevad rasvad ja süsivesikud. Aga iga konkreetse toidu juures ma seda ei mõtle. Välja sööma minnes tunnen, et ei oska valida (hea küll, tavaliselt ma neil juhtudel Fitlapile ka ei mõtle 🙂 ) Ning sama kehtib koguste kohta – ma pole üldse endaga tööd teinud, et mu silmamõõt arenema hakkaks! Usaldan pimesi oma kaalu ja ilma selleta olen nagu peata kana. Väga ilmekalt näitab seda see eksitus, millest viimati kirjutasin – ma ei saanud üldse aru, et sõin topeltkoguse võileibasid! Mitte enne, kui Fitlapist kogused üle kontrollisin.

Olen aru saanud, et selleks, et edaspidises elus hakkama saada, pean palju rohkem mõttega oma toidulauale vaatama hakkama. Muidugi saan alati ka tulevikus kasutada mõnda sobivat programmi, et makrod ja kalorid vajalikku tasakaalu sättida, kuid kunagi, kunagi võiks ju abivahenditeta ka hakkama saada.

Eriti hea meel on praegu ka selle üle, et beebi (olgu siis veel viimaseid kordi 🙂 ) sööb väga hea isuga Fitlapi toite 🙂 Tema portsu ma võtan enne kõvemat maitsestamist pajast välja ja veidi korrigeerin selle konsistentsi, aga täiesti on ära jäänud see „mure“, mida talle üldse pakkuda. Nii hea on teada, et roog on toitainete poolelt tasakaalus, ise valmistatud kasulikest koostisosadest. Beebi saab küll üht-teist kavavälist ka muidugi. Meie programmis ma seda pere sisestamist üldiselt ei kasuta, v.a. mees, kes aeg-ajalt kava kaasa teeb. Olen tema kaalulangetuseks vajaliku koguse suhte endale ettenähtud portsu välja arvutanud ja kasutan kogu perele baasiks enda koguseid.

Õhtusöögi katsumegi võimaluse ikka kõik koos süüa. Nii kurb on alati siit lugeda, kui keegi kirjutab, et tahaks küll süüa kava järgi, aga tunnevad end pahasti, kui peavad sööma oma sööki näotult üksinda kuskil nurgas. Ma olen algusest peale proovinud nii teha, et süüa saaksime (selle ühe korragi päevas) ikka koos ja kui ma ka söön parasjagu eraldi rooga, siis see ei pea mitte mingil juhul olema üksinda ja nurgas.

Soovin, et kõik leiaksid võimalused enda soovide täitmiseks!

Carmen on valinud enda tervisliku eluviisi abikäeks Fitlapi ning soovitab seda ka sulle.


Astu esimene samm ja tee oma unistused teoks!


Soovid langetada kaalu ja saavutada oma unistuste keha? Parim aeg alustamiseks on just nüüd. Fitlap on sulle, kui soovid ilma nälga tundmata kaotada keharasva ning muutuda tervemaks.

Kuidas alustada?

  • Täida ankeet
  • Liitu
  • Hakka kaotama keharasva