Areng jõusaalis

Hei sõbrad sportlased 🙂

Nagu te teate käin ma septembrist saadik jõusaalis. Alguses käisin Märjamaal ja kolm korda nädalas. Poeg aitas mul õppida selgeks mõned harjutused ja neid ma seal tegin tunde järgi raskusi tõstes. Trenn kestis umbes 1,5 tundi. 

Jõulude ja aastavahetuse vahel käisime Tervise Paradiisis puhkamas ja minu puhkuse hulka kuulus ka kaks ringtreeningut jõusaalis ning ma sain aru, et ma pean oma treeningud uuele tasemele viima. Võtsin ühendust Raplas asuva Sadolini Spordikeskusega lootuses, et seal asuvas korralikus jõusaalis on ehk koha peal treener, aga nii see muidugi polnud. Õnneks sattusin ühe vahva adminni otsa, kes andis mulle ühe eratreeneri kontaktid ja mul ei jäänud muud üle, kui meilisin talle.

Kohtusime jaanuari alguses (äkki oli 5. jaanuar) ja ta koostas mulle viie nädala treeningkava. Paigas olid korduste ja seeriate arv, aga raskust pidin tõstma ise vastavalt enda enesetundele. Olen nüüd viis ja pool nädalat käinud iga nädal neli korda Raplas jõusaalis oma kava tegemas ja tunnen end…kuramuse hästi! 😀 Ma naudin seda trenni sajaga! Ma olen võtnud suhteliselt rahulikult, st ma pole meeleheitlikult üritanud raskusi tõsta. Kui ikka tunnen, et hetkel käsilolev raskus viimase seeriaga võtab keha värisema, siis järelikult see ongi hetkel minu lagi. Samas ei ole ma ka mugavustsooni jäänud, vaid annan endast ikkagi koguaeg maksimumi. Olen kõikidel harjutustel kasvõi natukene raskust tõstnud (lisaks kordustele ja seeriatele). Toon ära oma treeningkava:

1. Ellipse alustasin level:1 10 minutit, praegu level:3 10 minutit

2. Ülatõmme rinnale plokkseadmel alustasin 29,6kg 10×3, praegu 34,3kg 12×4

3. Rinnapress, pikihoie alustasin 18kg 10×3, praegu 25kg 12×4

4. Lai kükk hantlitega alustasin 12,5kg 12×4, praegu 17,5kg 12×5

5. Plokkidel ette kallutatuna seljatõmbed kitsa otsikuga alustasin 32kg 12×3, praegu 41kg 12×4

6. Istudes vahelduv õlapressid ülesse hantlitega alustasin 5+5kg 12×3, praegu 7+7kg 16×4

7. Vahelduvväljaasted taha üle mati, raskus käes alustasin 8kg 14×3, praegu 10kg 14×5

8. Triitsepsite plokkidel sirge otsikuga alustasin 23kg 12×3, praegu 27 kg 12×4

9. Kõhulihastele plokkseadmel lai ja kitsas jalgade asend alustasin 23kg 12×3, praegu 34,2kg 16×4

10. Rippes põlvede rullimine ülesse alustasin 10×3, praegu 14×4

11. Kerepöörded alustasin 23kg 12×4, praegu 27kg 14×4

12. Reite lähendaja alustasin 18kg 12×3, praegu 27,3kg 14×4

13. Reite eemaldaja alustasin 18kg 12×3, praegu 27,3kg 14×4

14. Keretõsted alustasin oma keha raskus 12×3, praegu 8kg 14×4

15. Istessetõus alustasin 12×4, praegu 14×5

16. Lendamine hantlitega alustasin 3kg 10×3, praegu 3kg 10×4 (olen ainult ühe nädala seda harjutust teinud)

17. Ellipse alustasin level:1 10 minutit, praegu level:3 22 minutit

Järgmine reede kohtun uuesti oma treeneriga, kes uuendab mu kava, sest osad lihasgrupid ei saa nii palju koormust kui teised ja nii võib tekkida lihaste düsbalanss. Mul on kuidagi väga hea ja turvaline olla, kui tean, et keegi jälgib mu arengut ja mu tööd, sest kardan ise üle pingutada ja vigastusi saada. Eriti hea on see, et kõik uued harjutused saab treeneri valvsa pilgu all ära õppida ehk siis valesti tegemise võimalus väheneb tunduvalt. Ülepingutamisega on muidugi nii ja naa…. ikka kipun sinna äärmusesse minema, ma kohe ei oska muudmoodi. Tänane trenn kestis 2 tundi ja 50 minutit (koos venitusega), kalorikulu oli kella järgi 1145kcal. Aga ma olen peale trenni nii väge täis ja õnnehormoonid on laes, et kogu see vaev ei tundu üldse vaev. 

Treener oli mu viie nädala arenguga rahul, ütles, et ma olen väga tubli 🙂 Ja seda mul oligi vaja kuulda 🙂 Ainuke asi, mis mulle üldse ei meeldi, on need seinast seina peeglid jõusaalis – siis ma muudkui vaatan, kui paks ma olen 😀 Igatahes ma ei oleks mitte kuangi uskunud, et ma päriselt hakkan nautima jõusaali! Ma lähen iga päev, kui on lihastrenn, rõõmuga trenni ja pole veel kordagi tundnud, et issand, ma ei viitsi, jaksa, taha. Tahan! Nii väga tahan!

Kellele mis, eksole? Mairele jooga, Helenile suusatamine… Mina müttan kõige rohkem jõusaalis (muul ajal jooksen, suusatan, kõnnin, ujun). Ma tunnen kohe, kuidas ma olen energiat täis, lausa plahvatusohtlik 🙂 Peaks seda kuidagi ära kasutama…. 

Head trennitamist, sõbrad fitläpparid! 


Meeldis, mida lugesid? Jaga või kommenteeri.

ALUSTA TOITUMISKAVA KASUTAMIST KOHE!


Fitlap toitumiskava aitab langetada kaalu ja saavutada unistuste vormi. Süües tavalisi, kuid tervislikke toite, langeb su kehakaal kuni 1 kg nädalas.

Vali periood

Vali maksemeetod

Mobiilimakse

Ühe kuu makse

Tellimuse summa lisandub igakuiselt telefoniarvele.

14.99€ kuus

Valitud

Sisesta oma telefoni number

Peale numbri sisestamist saadame sulle SMSiga kinnituskoodi.

Sinu mobiilimakse õnnestus

Konto olemas? Logi sisse