Ostuga kaasa kingitused! Osta kohe!
Sulge

Rikutud dieet ehk nuhtlus nimega nädalavahetus

Rikutud dieet

Sa oled otsustanud oma tervise eest tänasest alates hästi hoolitseda. Süüa tervislikult ja käia trennis. Oled kõva häälega välja öelnud oma eesmärgid ning lubanud olla enneolematult järjekindel. Annad oma peas vaikse stardipaugu ning esimesed päevad on lausa imelised. Kõik sujub – isusid ei ole ning tehtud saavad kõik trennid. Kuni jõuab kätte nädalavahetus.

Ühtäkki läheb kõik “allamäge”. Kadunud on igasugune distsipliin ning käsi haarab kõige järele, mis vähegi sünnib suhu panna. Tuleb tuttav ette? 

Nuhtlus nimega nädalavahetus

Jah tõesti, nädalavahetus saab paljudele komistuskiviks. Üldjuhul kujuneb ju nädalavahetusest üks pikk söögikord – reede õhtust kuni pühapäeva hommikuni.

Isegi uuringud on leidnud, et nädalavahetustel süüakse 250-350 kcal jagu rohkem kui tööpäevadel. Tulemuseks masendus, kogu dieet tundub olevat rikutud ning loobumismõtted koputavad õlale.

Kuidas siis ikkagi see nädalavahetus üle elada nii, et “hundid söönud, lambad terved”?

5 nippi, kuidas elada nädalavahetus tervislikult

1. Leia endale tegevust

Tegevusetus on nälja järel teine sööma meelitaja. Nädalavahetus diivanil (külmkapp üldjuhul loetud meetrite kaugusel) ei tundu just väga hea distsiplineerijana. See on huvitav, kuidas isegi täis kõhuga tahaks midagi näksida. Ja see käsi on võimeline päeva jooksul suhu panema toitu koguses, mis tundub tagantjärele mõeldes uskumatuna.

Lahendus:

Otsi endale nädalavahetusel igaks päevaks mingi tegevus – tee trenni, mine lastega suusatama või käi ostlemas (ma ise ka ei usu, et sellise soovituse praegu andsin). Peamine, et saad toast välja.

Kindlasti ei tee kahju ka päevaplaani tegemine – plaan aitab päeva organiseerida ning viia mõtteid söögilt eemale.

Meie kliendi Kati soovitus: “See on nii tavaline, et tööpäeva rutiini kadudes kaob ka toitumise rutiin. Mind aitab ainult otsus, et ma püsin kavas. Igasugu külaskäigud ja külaliste vastuvõtmised saab soovi korral kavaga ühildada. Kõik algab ikkagi mõtlemisest ja otsustamisest. Ja harjumuste muutmine muidugi ka. Tuleb leida asendustegevused söömisele. Olgu see siis jalutamine, lugemine, käsitöö või muu meelepärane tegevus.”

Veinipokaal2. Reedene napsutamine

Ilmselt ei tule kellelegi üllatusena, et alkohol mõjub vöökohta paisutavalt. Vähem teatakse, et napsutamine on kui bumerang – see ei riku ainult ühte päeva, vaid võib tulla sind kimbutama päevi hiljem. Justnimelt, reedeõhtune pidu võib põhjustada söömasööste pühapäeval.

Lahendus:

Tee endaga kokkulepe. Selle asemel, et igal õhtul ennast veiniga magama meelitada, piira tarbimist ühele õhtule ja ühele pokaalile.

Loomulikult on täielik alkoholivabadus parim, ent me kõik oleme inimesed ja ilmselt pole täielik loobumine jätkusuutlik. Nii et mõõdukus toimib ka.

3. Näksid minema

Üldiselt olen seda meelt, et täis kõht suudab seljatada kõik ürgsed näksimisinstinktid. Aga kui liidame siia nädalavahetuse ja tegevusetuse, võib asi kiskuda eriti kaloririkkaks.

Eriti kui silma all on kausside kaupa näkse – pähkleid, rosinaid ja muud sellesarnast. Kuigi need võivad vabalt olla ühe tervisliku ja efektiivse dieedi osad, on need siiski üllatavalt energiarikkad. Suurem pakitäis pähkleid võib olla vabalt sinu päevane toidu norm.

Lahendus:

Peida näksid ära. Või ära neid nädalavahetuseks koju ostagi. Nagu ameeriklased armastavad öelda – out of sight, out of mind. Ja see toimib.

Lisaks võid abi saada ka regulaarsest tee joomisest. Või üldse suhkruvabadest kuumadest jookidest. Lonks lonksu haaval sisustad endal kenasti pool tunnikest. Vedelik täidab kõhtu ja näksimisisu kaob.

4. Söö nädalavahetusel magusat

Mõistan, et see soovitus kõlab veidike ootamatult. Aga nädalavahetused ja mõnusad hommikud pereringis koos pannkookidega aitavad sind sellel tervislikkuse teel kahel viisil.

On üldtuntud fakt, et lõõgastunud ja stressivaba keha on nõus oma rasvavarudest kergemini loobuma. Ja mõnus hommik pereringis, kõrval aurav kohv koos värskelt valminud pannkookidega sind kindlasti lõõgastab.

Head ja magusad pannkoogid annavad sulle ka tunde, et sa ei piira endale midagi. Hea sinu ajule ning kosutav meelele.

Aga… loomulikult on siin üks “aga”. Need pannkoogid võiksid olla tervislikud.

Lahendus:

Leia endale magusaretseptid, mis on samaaegselt maitsvad ning ka tervislikud. Omaltpoolt pakun välja ühe väga vahva (ja tervisliku) pannkoogiretsepti:

Banaani-kaera pannkoogid Banaani-kaera pannkoogid

Vaja läheb:

  • 2 muna
  • 1 suurem ja magusam banaan
  • 2 spl kaerahelbeid
  • 2 tl oliiviõli
  • Maitseks näpuotsatäis soola

Valmistamine:

  • Blenderda kõik koostisosad ühtlaseks massiks.
  • Mida küpsem banaan, seda magusamad tulevad pannkoogid.
  • Prae kuldpruuniks.

5. Mõtle ette ja valmista

Ette mõtlemine  ja plaani tegemine on tervisliku toitumise üks alustalasid. Kui sinu menüü on paigas, jäävad ära igasugused emotsioonisöömised. Isegi nädalavahetusel. Sööd sa ju niikuinii, söö siis parem juba tervislikult.

On ju põhiline vabandus – mul läks ühtäkki nii kiireks ja lihtsalt ei jõudnud tervislikult süüa. See kõik jääks olemata, kui harjutakse natukenegi ette mõtlema ja planeerima. Ole oma peas valmis ootamatusteks ja ära lepi keskpäraste lahendustega.

Lahendus:

Tee oma peas valmis plaan, mida süüa siis, kui elu viskab sinu teele mõne ootamatuse. Ja see plaan ei saa olla esimesest tanklast kabanossi haaramine, eks?

Vajadusel valmista korraga rohkem toitu ja jaota need kenasti karpidesse. Sellisel juhul on need igal ajahetkel kenasti kaasa haaratavad.

Teeme koostööd näiteks Circle K teenindusjaamadega, kust sul on võimalik haarata Fitlap.ee soovitussildiga toite, samuti leiad Coop kauplustest meie märgistusega valmistoite.

Tule saa osa meie uusaastapakkumisest. Superhinna saad siit.



Kui artikkel meeldis, siis palun jaga seda!

Personaalne toitumiskava!


Saad ka edaspidi süüa tavalisi ja kiiresti valmivaid toite. Alusta kohe!

Vali periood

Vali maksemeetod